Skapet skal stå der det står i 2015 og veggene blir neppe oransje!

 Heisann! Så er vi jammen midtveis i januar allerede! Egentlig synes jeg januar pleier å være en lang og dryg måned. Morgenene er mørke, ettermiddagene likeså.  Jeg har latt julebelysningen få henge for å lyse opp mørke januarkvelder, og den skal få være i fred til vi skriver februar!

 

Nytt år, nye muligheter og trender. Kobber og gull er ikke lenger in, leser jeg. Rakk det noen gang å bli skikkelig in, eller er det bare meg som er treg i oppfattelsen?

 

Jeg husker en gang at kobber var skikkelig in. Det var på 80-tallet, tror jeg. Særlig på kjøkkenet var det virkelig tidsriktig med kobber. Bildet over er ikke fra mitt kjøkken, men var temmelig nær idealet. Vi har bjelker i taket på kjøkkenet, falske sådanne, også et produkt av 80-tallet. I glansdagene var bjelkene beiset sort-brune, og  diverse bruksgjenstander i kobber  hang fra disse. Jeg husker veldig godt hvor lyst det ble den dagen jeg fikk panner, sleiver osv ut, og fikk malt bjelkene lyse.

 

Men hadde man samvittighet til å hive kobber-greiene? Neida, de står i boden i kjelleren den dag i dag og venter på å bli moderne igjen!  Så var altså det toget gått!

 

Gull skal jeg ikke skryte på meg å ha flust av i huset, verken ekte eller juggel. Da er det vel mer sølv og fattigmannssølv som rår grunnen? Kanskje en etterlevning av shabby chic, som jo er så avlegs og ute av motebildet at det ikke er til å tro. For vi har vel aldri likt den stilen, vel? Eller kanskje likte vi det en gang for lenge siden før hvermansen fikk  “antikviteter” fra Nille og Europris i hus!

Tør jeg innrømme at jeg faktisk har flere elementer fra denne forhatte og forgangne trenden i heimen fremdeles (Og fra andre umoderne stiler og for den del) ? Ja her er det bare å komme ut av skapet, eller vise fram skapet, skal jeg kanskje heller si? Uansett, skapet blir som det er!

 

Bokstavene som alle elsker å hate, har vi ikke, men et tips til dem som er lei av home og love er å ta vare på bokstavene. Litt lenger tilbake i historien var det peace and love. 



 Idealene om fred i verden, fred i heimen og troen på kjærligheten lever heldigvis i beste velgående, helt uavhengig av trender.

 

 

 

Skifte stil? Glem det! Men det er ikke til å komme forbi at på denne tiden av året frister det med litt forandring! Men derfra til å male veggene orange, som vistnok skal være årets farge i 2015, er det et stykke, ja! 

 Så konklusjonen er at skapet skal stå som det står i 2015 og veggene blir neppe oransje! Sikkert ikke noe galt med orange, men jeg for min del tror jeg nøyer meg med å male neglene i en knallfarge i denne omgang!

 

Ha en nydelig fredag og en god helg, folkens! Vi blogges!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

3 kommentarer
    1. Det kommer hele tiden nye trender og farger, så skal man følge med på karusellen må man stå med malekosten i hånda tror jeg haha Leg liker litt gamle ting men har null plass å oppevare så da blir det ikke mye gammelt her. Ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg