Det er mars, og nå er våren her! Nyt!

Heisann! Håper dere har det fint! Vi skriver mars, og nå går det jammen rette veien! Det regner ute, men nå titter hestehov og krokus fram! Det er like herlig hvert eneste år når vi ser disse tydelige tegnene på at det skal komme vår og sommer!

 Jeg kjenner disse forventningene på denne tiden hvert eneste år, og det er viktig å ta vare på denne tiden også. I mars og april kan man drømme og legge planer.

For første helg på mange, mange uker er det ingen planer for oppgaver som må og bør gjøres.

I går var jeg ute i Hålå og kikket. Det er trist der ute etter vinteren ennå, men til helgen tror jeg jammen jeg skal ta en runde med høytrykksvaskeren, så blir det klart for nye dager og kvelder der ute. Jeg vet av erfaring at plutselig er det sesong for å sitte ute og for kvelder i Hålå igjen. Da er det herlig om det er rent og pent og bare til å legge ut puter og pynt igjen.



Så bli det atter tid for lange kvelder “utendørs” med peisbål.

Tenk, i morgen fyller mitt yngste barn 20! Tenk, det! Hvor ble årene av? 6.mars 1995 kom jenta etter tre gutter! Det føles ikke som det var i går eller i fjor, men likevel ikke som 20 år.

Min gamle svarte pus kom inn i familien ett par år etter, og nærmer seg 17 år. Vi merker at hun ikke er noen ungdom lenger, men hun har masser av livsglede, maler og er kosete. Likevel er det nok ikke sikkert at det blir så mange flere somre på henne med solsteik i vinduskarmen.

På interiørfronten har det skjedd lite i heimen i løpet av vinteren. Men på denne tida er det kjekt med litt farger, i det minste en bukett med vårlige tulipaner og noen spreke lys. På sommeren er man jo mest ute, så da har man ikke samme gleden av hvordan det ser ut inne. Styling av svigermors hus forrige helg viser at det ikke er så mange fargeklatter som skal til før gladfølelsen er der!

Ha en super dag videre! Vi blogges snart!  

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

#vår, #vårtegn, #hestehov, #krokkus, #gammelkatt, #home, #interiørblogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg