Det har vært en spesiell vår

 

Heisann! Da var påsken vel og vakkert unnagjort, og håper alle hadde en fin påske. Vi for vår del fikk noen dager på fjellet med fantastisk påskevær.

Ellers kjenner jeg at det har vært en spesiell vår, en vår med mange inntrykk. Det har også vært en travel vår. 3.februar mistet vi svigermor og 7 april ble vi besteforeldre for første gang. Etter svigermors død var det rydding , oppussing og salg av hus.  (Alt med reiseavstand på 6 timer hver vei) Min mann nærmest bodde der borte en periode. Her kan dere lese mer om huset.

 

Påskeferien startet i Skien. Huset var nettopp solgt, så nå ble det å rydde siste rest og gjøre klart for nye folk.  60 tallshuset hadde mange spennende kvaliteter, og jeg håper det blir den  perfekte rammen rundt nye menneskers drømmer og planer. Det var jo i sin tid bygget av et forelsket par med tro på framtiden.   

 Etterpå ventet herlige dager på hytten, hvor det fremdeles er 3 meter snø på bar mark! Jeg tipper det kommer til å være skiføre der til 17.mai, minst!

 

Så var påskeferien slutt, og det var på tide å vende tilbake til hverdagen. Trodde vi.. Men natt til første arbeidsdag etter påske kom vesle Pernille, vårt første barnebarn, en nydelig  lita jente.  Hadde noen fortalt meg at det var stort å bli bestemor?  Det var enda større. 

 

Jeg husker godt da jeg fikk min eldste sønn i 1988 at jeg satt i vinduet på barselavdelingen i 7.etasje, og så ut på bilene som kjørte i kø på veien, som om ingenting var hendt. Hvordan kunne verden bare gå videre slik? Tirsdag morgen kjørte jeg i kø til jobb med den samme følelsen.

 

Øsker ale  suer dag! Vi blogges!   

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg