Vår og tid for å vente, tid for forventning!

 Hallo, alle! Håper dere har fine dager! Selv føler jeg at jeg går å venter , venter på vår og sommer! Været ser flott ut gjennom kontorvinduet og gjennom stuevinduene, som absolutt hadde trengt en vask.

Men ute er det egentlig vind uansett hvor man er! Det gjør at man ikke har det helt store tiltaket til å sette i gang med diverse utendørs prosjekter!  Forrige helg ble det riktignok plantet mange løker. Jeg er så heldig å ha en mor som har en venninne med en fantastisk hage. Hvor stor denne eiendommen er, har jeg ingen formening om, men hele eiendommen er beplantet med løker, og stauder og en masse annet spennende.  Jeg har fått løker og stauder før av denne snille damen. Det vises ikke i hagen hennes at det er spadd, men gjett om det vises hos oss at det er plantet pinseliljer og klosterklokker!  Ellers blomstrer vårblomstene i diverse krukker på trappen framfor inngangsdøren vår, og jeg gleder meg over dem hver gang jeg kommer hjem.

 

 
Denne nydelige blomsten fikk jeg her om dagen, og den sprer virkelig sommerfølelse i stuen!

Innendørs prosjekter ligger ellers litt brakk for tiden! Jeg venter på at vi skal gyve løs på en aldri så liten makeover som vi har planer om innendørs. Men skal man pusse opp, er det en stor fordel med varmere vær, slik at dører og vinduer kan stå på vid vegg,  og møblene plasseres midlertidig på terrassen. I garasjen står det også et hjørneskap å venter på et strøk med maling.  Og man trenger ikke full sommer for å male et skap! Men så var spørsmålet da om det skal bli eggehvitt eller muligens få en helt annen farge?

 

På denne tiden av året kan man jo nesten ikke få nok av farger! Derfor falt jeg også pladask for den herlige rosa-Orange fargen under, som ble babytøy til nykommeren i familien. Det var rent som man ble glad av å strikke med den fargen! Orange skal jo være en av årets virkelig store farger, men jeg tror ikke jeg drister meg løs på den i interiøret. Men jeg har mange herlige innslag i turkis som snart skal fram i dagen!

Ellers er dagene travle nok,  og om enn så lenge får vi fortsatt nyte mengder av snø på hytten! Jeg kan ikke huske at det har vært så mye snø der oppe i midten av april før.  Men det skal komme en sommer om ikke så lenge! -Og de fjærkledde er helt klare!

 

Jeg må innrømme at jeg ser fram til endeløse kvelder med fyr på peisen i Hålå og jeg ser fram til strandliv , cabriolet, sommerkjole og sandaler !  Men inn til videre får vi kose oss i snøen, samtidig som man legger planer for alt man har lyst å gjøre til sommeren! Ha en fortsatt super dag! Vi blogges!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. Våren er den fineste tiden synes jeg for da starter ei lang fiiin tid og alt ligger der foran snuta 🙂 Herlig strikketøy og nydelige knapper og blomster og bilder 😀 Her er våren akkurat dukka opp og det er sååååå herlig så snart er den hos deg også <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg