En herlig farge, eller hva?

Hei, hei, alle som stryker bunadskjorter (Og alle andre) Håper dere har en fin lørdag! Selv burde jeg vel tilhøre første kategori, men jeg utsetter det litt til….Vanligvis er jeg ikke en person som utsetter ting som må gjøres. Det blir liksom ikke mer gøy å gjøre det “siden”. Bunadskjorter er et unntak! Men ærlig talt, det er ikke SÅ ille å stryke bunadskjorten heller! I blant kunne man få inntrykk av at folk snakket om en masteroppgave eller en oppussing fra kjeller til loft når man kommer til bunadskjorter!

Uansett, så er helgen her. Været ute ertil nå helt ok. Det skulle visst regne så forsrekkelig i morgen. Tiden vil vise om det stemmer. Foreløpig er det sol bak skyene! Friske blomster er kommet i hus, men ikke den klassiske 17.maibuketten i rødt, hvitt og blått. Derimot to aldeles nydelige buketter i orange og gultoner. Det ble solskinn i stuen med det samme!

Roser er alltid vakkert. Som regel blir de i hvitt eller rosa her i huset, men det er jo herlig med andre farger! Når det kommer til klær (Interiør og for den del) er det mange farger jeg ikke liker eller ikke “får til”. Blomster er derimot noe helt annet.

 Som regel holder roser holder seg veldig lenge viss man tar vare på dem. Det passer meg veldig godt, for det er så trist når blomstene henger med hodet etter en dag eller to. Plutselig husker jeg andre 16.mai-er, da barna var små og 17-maiblåsene nye. Det var en skrekkelig lyd i de blåsene, og de måtte testes fra de kom i hus til 17.mai var over (Eller til de tok kveld) Nå er det stille og rolig i heimen. Det er en tid for alt, og jeg må innrømme at jeg ikke savner 17-maiblåsene. I morgen feirer en liten prinsesse 17.mai for første gang, i strikkebunad og med flagg på vognen! Ellers blir det feiring av min far, som fyller år på 17.mai. på kvelden. 

Ha en flott kveld videre! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg