Klar for 17.mai i bunad str. nyfødt

Heisann! Min datter har sendt bilde av en mini, mini “bunad” som ligger klar til nasjonaldagen! Dette er en “fantasidrakt”, og utfordringen var å få den liten nok!  Det  finnes så mange flotte bunader og festdrakter i dette landet!  Spesielt er det søtt med bunader og folkedrakter på de aller minste. Da mine barn var helt små, hadde de strikkede festdrakter.  På bildet under er min datter 1 år og har strikket festdrakt. tNå har jeg fått en bok om strikkede bunader, så det blir nok det på Pernille til neste år.

 Senere blir det barnebunaden til Jærdrakten Karen. Jeg synes det er en nydelig folkedrakt, både til barn og voksne. Jeg har selv Rogalandsbunad. Den er brodert av min bestemor, Selv broderte jeg Jærdrakten til min datter da hun var veldig liten. Den brukte hun i flere år. Det at bunaden vokser med barnet (Det vil si at den kan sys ut og ned) er jo også ener jo også en fordel når man anskaffer et så dyrt plagg. Bildet under er tatt for 10 år siden. . Meg i Rogalandsbunad, min datter i Jærdrakt.

 

 Så krysser vi fingrene for oppholdsvær i morgen, og ønsker alle en flott 17.mai!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg