Herlig med en ekstra fridag både på hytten og hjemme

Heisann! Utrolig hvor deilig det er med en ekstra fridag! -Og i mai er det jo en del ekstra fridager å glede seg over! Ellers har pinsehelgen vært tilbrakt på hytten, og jeg må ærlig innrømme at jeg er lei av snø nå! Jeg har derfor meget god samvitighet for å velge vekk ski i mai. Men det har vært en koselig helg sammen med datter, svigersønn og vårt lille barnebarn, Pernille! 

Endelig ble bålpannen montert, etter lang tids opphold i boden, så nå kan vi se fram til deilige, lange sommerkvelder rundt “bålet”. Været var ikke så mye å skryte av i helgen, men nå er visst solen på vei ser det ut for. Det er jammen på tide. Jeg skal ikke uttale meg om været i fjor på disse tider. Da var vi i Kina. I forfjor derimot, viste gradestokken fra 20 til 25 grader på denne tiden, og det skal ingen påstå at den gjør nå! 18 mai ryddet jeg vekk støvlettene, ikke pga varmen, men  i ren trass. De kommer ikke frem igjen før det blir høst, men det handler ikke om været….

På hytten, var det derimot greit å ha slagstøvler denne gang.

Lille Pernille har faktisk vært på hytten før, men overnatte i ny reiseseng, det gjorde hun for første gang denne helgen. Så det stemmer at det har vært ulv i Hunnedalen i helgen! 

Nå er vi hjemme igjen, hjemme og maler. Høres det ikke kjekt ut? Jeg er nesten like lei av å male som av snø, men det blir i hvertfall fint. Oliventreet i trappen er kunstig, men ganske naturtro, men kunstige bær. Det vil si, det VAR ganske fint for TARA OLIVIA kom inn i familien. Hun ser det som sin jobb å høste det treet, og snart er det vel verken oliven eller grener igjen. Tenker jeg tar det opp på hytten før det er for seint! Nå er nytt gulv til 1. etg. bestilt. Mannen skal bare en tur i Nordsjøen, og jeg skal bare en tur på personalseminar, så håper jeg det nye gulvet er her og klart for legging. I samme slengen fjerner vi noen dører og gjør noen døråpniner større. Alltid kjekt å ha noe å se fram til, selv om man vet det fører med seg litt jobb!

Ha en flott dag videre! Vi blogges!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg