Dreaming blue…..

God morgen! Eller skal vi heller si god formiddag? Selv har jeg vært oppe lenge og småpuslet med litt forskjellig. 

Rart hvilken energi man får om someren! -Og hvor i alle dager blir den energien av i november? Sommer pleier jo å være tid for maling, og da snakker man utendørs maling. Men kan man ikke male ute, får man male inne! Når man pusser opp, pleier det ene å dra det andre med seg. Det er vel nærmest en naturlov. Noe av det som blir dratt med er høyst nødvendig, som at lister i tilstøtende rom plutselig ser gule ut når alt er lyst og hvitmalt. Men noe er absolutt ikke nødvendig, men bare kommer på det! Slik er det vel med dette siste prosjektet mitt. Men det var et gøy og himmelblått prosjekt.

Jeg har sikkert fortalt før om kjøkkenet i heimen. Det har egentlig blitt til litt etter hvert. Fra steindyrt, beiset eikekjøkken fra Invita, som forrige eier hadde satt inn, til dagens variant som er en kombi av malt Invita og Ikea. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med kjøkkenet. Det er et brukskjøkken, og jeg er veldig glad i dobbel vask og kjleskap med isbitmaskin. Da kjøleskapet kom i hus, ønsket jeg meg sorte “hvitevarer”, og komfyren var og sort.  Men så kom det ny komfyr i hus. Nå som dørene fra kjøkken til spisestue og gang er fjernet og åpningene er gjort større mellom rommene, ble det svarte kjøleskapet veldig dominerende. -Og som mange interiørfrelste hadde jeg ikke sagt nei takk til en pastellfarget sak fra Smeg, men, og det er et stort men, isbitdelen måtte vært med. 

Dermed ble løsningen å male! Jeg har googlet maling av hvitevarer, og best resultat får man ved å spraye. Helst skal det brukes kompressor og billakkeringsutstyr, noe mannen også foreslo da jeg nevnte ideen om å male. Jeg vet at han hadde fått det perfekte resultat med slikt utstyr  utendørs på en vindstille dag.  Men mannen er på jobb i Nordsjøen, og jeg ville ha himmelblått kjøleskap nå. 

Men hvordan få ut et monster som veier ett kvart tonn og atpåtil er koplet til vannet? Skulle jeg bruke sprayboks? Ideen ble raskt forkastet. Da måtte man jo dekke hele rommet først.    Desstuten skulle ikke isbitdelen males. Dermed ble løsningen bengalack og skumrulle. Jeg har tatt tre strøk på hele skapet, fem på døren. Mellom hvert strøk er det pusset med fint sandpapir. Maskeringen var litt pirkete, og egentlig hadde jeg maskert håndtakene, men så at det ikke var fint medsvarte håndtak. Det ble for dominerende, så da var det i gang å male dem og!

Ja, jeg glemte visst  å ta før-bilde. Men her er et innlegg om kjøkkenet slik det så ut i fjor.  Jeg synes resultatet ble bra til slutt, selv med slikt amatørmessig utstyr. Fremdeles Whirlpool!  

Fargen heter forresten frostnatt, og er akkurat så lys blå som jeg så for meg! 

 Ha en nydelig søndag!  Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 #blue, #interiørblogg, #malekjøleskap, #frostnatt, #himmelblått kjøleskap, #bengalac, #maskering, #maleinne, #skjøkken

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg