Barnebunad og nye sommerblomster

God morgen! Håper dere har det fint! Selv hadde vi hyggelig besøk i helgen, og vi besøkte også “Gladmat” her i Stavanger. Nå ventes nye gjester, og værgudene er igjen på vår side, som de faktisk var nesten hele helgen! Alt blir kjekkere når solen skinner! -Og selv om det ikke var kjempe varmt i helgen, gikk det fint å sitte ute både fredag og lørdagskvelden.

 

Ellers benyttet jeg kvelden i går til å gjøre ferdig barnebunaden jeg har strikket på en stund. Det blir vel egentlig feil å kalle den en barnebunad, men en festdrakt, er det. Valget falt på denne fordi den minnet litt om Rogalandsbunaden, som jeg selv har.  Jeg har endret litt på oppskriften og strikket alpelue i tillegg. Det har jeg aldri strikket før. Her er drakten med min datters bunadsølv for anledningen, men jeg må nok få skaffet noen hekter, tenker jeg.

 


 

Utendørs er det byttet ut noen sommerblomster som sang på siste verset. Det ble lilla denne gang, en herlig farve som riktig lyste opp ved verandadøren!

 


Krukken er fra svigermor, og jeg liker den veldig godt. Synes den passer så godt til sommerblomster, men den er fin til lyng og annet også! 

 


Under det store karnappvinduet i stuen er det koselig å ha blomster, men det blir veldig varmt der i solsteiken. Nå kom det nye lilla blomster der og!


Da ønsker jeg alle en nydelig dag videre! Vi blogges snart! 

 

 #barnebunad, #festdrakt, #alpelue, #sommerblomster, #karnapp, #krukke, #hollandskkrukke, #strikke, #olse, #gladmat,  #gjester,#interiørblogg, #livetpånorgesbestevestkantr

 

Livet på Norges beste vestkant

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg