Tilbake i hverdagen og klar for en fin sensommer

Heisann! Da var hverdagen i gang igjen, og vet du hva, det er ganske deilig det og! Man blir faktisk mer effektiv når man står midt i hverdagen og klokken igjen bestemmer dagsorden. Det har vært en fin sommer med mange opplevelser og mye “småfarting” hit og dit.

Vi har vært i Bulgaria og Barcelona, og vi har hatt kusinebesøk, barnedåp og bryllup. I tillegg har vi vært på noen hytteturer til egen og andres hytter og på Skienstur.

Oppussing har det også blitt! Men det er naturligvis alltid noe man ikke kommer helt i mål med! Slik skal det vel være? Hadde man kommet i mål, ville man vel startet på noe annet.

 

Siste prosjekt er jo kjøkkenet, og der er skap rundt villavente*en revet ned. Gamle fliser var fliset inn til skapene, så de måtte også fjernes. Jeg hadde en plan om å bruke laminat i stedet for fliser når vi skulle i gang igjen, røff laminat ala den som er på gulvet på hyttedoen med skrift på. Men den skulle være lysere. Vel, slik laminat fant vi ikke, og den vi fant var for “spraglete”,  Bildet under er det vi har på hyttedoen.

 

Det ble derfor fliser, men jeg tror det er et lurt valg.  Forrige gang vi kjøpte kjøkkenfliser, skulle alle ha motiv. Vi hadde også enkelte fliser med motiv og et stort ” bilde” tidligere. Jeg ble vel aldri egentlig lei av disse “franske” motivene, men når vi nå skulle ha nye fliser, var jeg klar for noe annet. Tidene endrer seg tydeligvis, så nå var det ikke mange motiv å se. Flisene vi kjøpte er enkle og litt røffe, og jeg falt for dem med det samme. Likevel måtte jeg ta en runde å kikke nøye på alle flisene. Man skal tross alt leve med dette en god stund. Det er heller ikke feil når dyre fliser er på tilbud.

Nye skap måtte bestilles. -Og jeg som trodde det bare var å svippe innom IKEA å ta dem med seg! Det betyr bare at vi får leve med littkopper og kar på gulvet i en krok av spisestuen en stund til, nærmere bestemt 4 uker. Men den som venter på noe bra, venter som kjent ikke forgjeves!

 

Ellers er mannen i gang med et prosjekt på vaskerommet. Vi har til nå hatt et kjempestort vaskerom/ gang, men disse to rommene blir nå delt av vegg og dør. Jeg tror det blir mye lettere å holde vaskerommet ryddig nå. Dessuten er det greit å få en egen gang inn til kjelleren uten strykebrett og vaskepulver. Vel, det var det vi rakk i år!

 

Ute har det ikke skjedd så mye denne sommeren. Det skylder jeg rett og slett på været! Det er kjekkere å plante og pynte rundt seg når solen skinner og himmelen er blå. Ennå håper jeg jo på deilige dager og kvelder i hagen. August kan være veldig fin når den er fin. Men jeg tror nok at det neste jeg planter får bli lyng!

 

Litt nytt på hagefronten er det likevel Plenklipperen, et bråkete monster, tok kveld og ble erstattet av elektrisk! Det må kunne kalles en positiv opplevelse! Jada, jeg vet at de lovende og “kule” har robot-klipper! Det skulle tatt seg ut på vår bitte lille gressplen! Men dette må vel være nest best? Den er både stillegående og klipper fint!

Sommeren har som vanlig bydd på mange herlige kvelder utendørs i Hålå med gode venner, musikk og peisbål.

Det har vært grillkvelder og det har vært sangria med gjester fra Spania.

 

I kveld står bringebærplukking på dagsorden. Jeg har en venninne som har masse herlige bær, og vi er så heldige å få plukke hvert år.

Ett år laget vi bringebærlikør. Den ble faktis kjempegod! Men jeg liker nok best å fryse bærene og ha de ” på lur” i fryseren til kaker og desserter utover vinteren.

 

Ha en super kveld, folkens! Vi blogges!

 

#august #sommer, #sensommer,#reise, #ferie, #fliser, #detgodeliv, #livetpånorgesbestevestkant, #bringebær

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg