De nære ting

Hei! Håper dere har det fint! I blant er det utrolig hvordan man kan glede seg over de nære og trivielle ting! For en uke siden demonterte vi viften fra villavent-anlegget og tok ned skapene rundt. At skapene mangler, det lever jeg godt med, men å være uten kjøkkenvifte, selv en dårlig vifte, er noe ganske annet! Etter at vi fikk tilnærmet åpen løsning i hele hovedetasjen, ble det enda viktigere med en god vifte, så det var jo derfor vi bestemte oss for å bytte ut den gamle.  

Hvordan klarte man seg uten den slags i gamle dager? Min farmor hadde eldhus som hun brukte når det skulle stekes potetkaker, fiskekaker eller andre større prosjekt. Der ble julebaksten også tatt.

Nå er imidlertid nye fliser og ny vifte på plass. Herlig! Neida, kjøkkenfornyelsen er ikke ferdig, men det går framover, og skapene må vi jo vente på uansett! Men jeg har troen på at det skal bli bra til slutt! Plutselig oppdager jeg nemlig at kjøkkenet ikke er så lite som jeg alltid trodde den gang vi hadde mørke eikeskap og langbord i mørk eik!

 

Ellers er det plutselig helg igjen! Denne uken har virkelig gått styggfort! Ute skinner solen og det er sommertemperatur. Tørr vi håpe på an Indian summer? Det hadde ikke vært feil.

Jeg ser at hagen er i ferd med å endre seg til en sensommer- eller høsthage. Det er facinerende hvordan vegetasjonen rundt dammen endrer seg gjennom sesongen fra de første snøklokkene om våren. Blomster på bordet er alltid koselig. På sesommeren og på høsten er det ekstra kjekt å ta med seg litt sommer inn i form av en bukett eller flere.

Ennå er jeg ikke klar til å trekke i hus og gjøre det høstlig og koselig inne. Den tiden kommer nok, men så lenge solen skinner og himmelen er blå, trekker vi sommeren ut isteden!

Høsten oppleves så mye kortere når august og september er solfylte og fine og man kan sitte ute om kveldene. Av alle oppussingsprosjekt vi har drevet på med, tror jeg jammen det å legge tak over uteplassen er noe av det smarteste vi har gjort. Hålå er daglig i bruk fra tidlig vår til sen høst.

Da må dere ha en super helg!

Livet på Norges beste vestkant

 

 

 

Vi blogges snart!

 

#denæreting, #detrivielleting, #vifte, #åpenløsning, #eldhus, #helg, #indiansummer, #uteplassundertak, #høst, #interiørblogg, #livetpånorgesbestevestkant

 

6 kommentarer
    1. Morsomt med oppussing, men litt “kjelkete” mens det står på. Overbygg på verandaen er min store drøm til neste år, for fy i år er den ikke brukt mye. Håper du får ei fin helg 🙂

    2. For noen nydelige skriveferdigheter du har. Og stilige harmoniske bilder. Jeg er også vant med gårdslivet fra en barndom der jeg ofte besøkte mormora mi på Ytterøya. Kuer i fjøset og blomster i enga… Hilsen forbipolene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg