Roser og bobler på en skikkelig høstdag

Hei! Håper dagen din er fin! I dag våknet jeg opp å kjente at nå er høsten her.  I dag var dagen da støvlettene ble pakket fram igjen. Egentlig er det helt greit med høst, vi skriver tross alt oktober! Ja, jeg er et sommermenneske, men det er nå litt koselig med høst også, det er fint å sitte inne å høre det  blåser ute, eller å ta seg en tur ut i blesten! Som Jærbu, fikk jeg hjemlengsel når det en sjelden gang blåste på Østlandet.Jeg har ennå ikke ryddet vekk utemøblene.  (Det er lov å være optimist, men egentlig handler det vel mest om at boden der de skal inn må ryddes først) I Hålå har vi møblene ute hele året. Men nå er jeg klar til å gjøre det koselig rundt meg inne med lys og blomster.

Høstens gave til meg selv ble Finn Scjøll-vasen, Boblen! Blomster, og da særlig roser, “må” jeg jo ha i hus uansett årstid. Selvsagt er det finest med ekte roser, men jeg synes jammen det er mye fint og naturtro i kunstig og om dagen, så på litt mer bortgjemte steder gjør kunstige nytten! (Ekstra kjekt at de ikke trenger vann!) 

Det er visst evigvarende hvite roser flere steder i heimen, når jeg kikker etter. Dette er bare noen av rosebukettene. 

Ja, jeg er glad i hvitt, også når det kommer til blomster. Sarte rosatoner er og en favoritt, og disse bukettene er ekte!

Med litt stell kan rosene stå lenge. Disse rosa rosene har stått i ti dager nå, og de er fremdeles fine. 

 

At en falmet skjønnhet kan være vakker, er vel rosene i headeren min et bevis for, eller hva?

 Ha en herlig dag videre! Vi blogges!

Livet på Norges beste vestkant

 

#høst, #roser, #finnschjøll, #boblen, #livetpånorgesbestevestkant, #interiørblogg

4 kommentarer

Siste innlegg