Det lukter rent!

Hei og god fredag! Huset er helgeklart, og så er jeg! Hva er det med denne grønnsåpelukten som må være til stede for at det skal bli helg? Vi vet jo så inderlig vel at det finnes mer moderne måter å vaske gulv på! Men likevel, lukten av grønnsåpe må man ha! Er det drømmen om det gode liv på landet i en svunnen tid som gjør deg gjeldende, den gang dagene fløt litt langsommere?

Hvordan ting lukter og luktesansen er viktigere enn hva vi ofte tenker over. Selv er jeg egentlig glad i ting som lukter godt, rosene ute om sommeren, duftlys, røkelse til jul for å nevne noe.

øynene opp for duftpinner! Det er jo en fantastisk oppfinnelse, og mye bedre duft enn allslags sprayer og andre remedier man brukte på badene før i verden!

Duftpinner passer forresten ikke bare på badet. Jeg har en krukke på et lysfat i stuen også.

Fine såper og vakre flakonger gjør noe med badet, synes jeg! En absolutt favoritt i så måte er såpene til SAVON DE MARSEILLE.

 

Såper har blitt laget i Marseille helt siden 1100-tallet og produksjonsteknikken har blitt bedre og den faste såpen fikk se dagens lys og de animalske fettene ble byttet ut mot olivenolje. Siden da har teknikken suksessivt blitt bedre og mot slutten av 1600-tallet kunne man fjerne alle urenheter i såpen gjennom å lage den i store varmepanner og tilsette vann mot slutten av produksjonsprosessen. Det er derfra begreper Extra Pur kommer. I dag skal en Marseillesåpe – Savon de Marseille – inneholde 72 % vegetabilske oljer og er en konsentrasjon av nytelse. De seneste årenes fokus på miljø og helse har bidratt til at denne sortens naturlige produkter uten kjemiske tilsetninger har blitt veldig populære. Det viktigste med Savon de Marseilles såper er at de blir produsert på den gamle, originale måten og med en naturlig utvinning av såpe. Såpene er i mange herlige varianter.

Personlig synes jeg denne er favoritten

 

 

Selv bestiller jeg denne såpen fra Bubbleroom. Bubbleroom.no er en av nordens ledende nettbutikker og tilbyr et brett sortimang av prisgunstige og moteriktige klær, sko, accessoarer samt beautyprodukter for både menn og kvinner. Hos Bubbleroom finner man over 350 kjente varemerker og nyheter hver dag. Bubbleroom selger også duftpinner og duftlys.

 

-Og og for ikke å glemme “gammeldagse” faste såper!

 

Med dette ønskes alle en velduftende fredag og en herlig helg!

 

Livet på Norges beste vestkant

 

 

Innlegget inneholder annonselenker.  

#detgodelivpålandet, #grønnsåpe, #savondemarseille, #såpe #duftlys, #duftpinner, #livetpånorgesbestevestkant, #interiørblogg,

 ,

8 kommentarer
    1. Takk for det – jeg er ikke så flink med duftpinner, MEN grønnsåpe derimot den kommer jeg ikke utenom 🙂 God helg til deg også 🙂

    2. Grønnsåpe hører liksom til fredags rengjøringen. Var i et lysparty og ble presentert for duftpinner, så det bestillte jeg og venter på.

    3. Her er det ikke fredag, men søndag kveld.
      Grønnsåpe holder jo som kjent på fuktighet (på grunn av belegget som dannes), og skaper dermed (blant annet) mugg. Og siden jeg vil ha det både rent og hygienisk, så bruker jeg selvsagt skikkelige VASKEmidler (:
      Kos deg ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg