Hvilken farve har julen din?

hei, hei! Det er lørdagskveld, og siste helgen før advent. I år blir adventlysene lilla her i huset. Det er det veldig lenge siden de har vært! Det har for det meste gått i sorte eller hvite lys her i heimen. De siste årene har det vært kubbelys. De kan vi glede oss over mye lengre.  


 

 Lilla er av en eller annen grunn en farve jeg “ikke kan det” helt med. Men i år kjører jeg altså tradisjon og går for lilla!

Så var det selve julehøytiden, da, den kan også ha ulike farver. Hos oss har den vært rød igjen de siste årene, og den var rød da barna var små. Noen år hadde vi gammelrosa stue. Da prøvde jeg å begrense det røde,til nissene. En fordel med å ha mest hvitt, grått og natur er jo nettopp at julen kan være rød, og det er nok den røde julen jeg liker aller best! Bildene jeg deler i kveld, er ikke fra min jul, men fra en herlig butikk jeg besøkte i Budapest i sommer! Jeg kjøpte ikke nor, men kunne kjøpt nesten alt. Men det var over 30 grader, og julestemningen glimrer med sitt fravær.


 

Ha en herlig kveld videre! Vi blogges!

 

3 kommentarer
    1. Min julefarge, vel jeg har gått lei det røde og lei av nisser. Satser på mere dempede farger og i hvitt og lilla. Men noen nisser dukker vel opp i år som før men englene får overtaket etter hvert

    2. Advent er lilla – og den opprinnelige julefargen er jo blått. Selv går jeg for grønt. Og HVITE tulipaner må i vasen den 23.
      Ønsker en fortsatt fin tirsdag ^^

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg