Du grønne glitrende, i plast eller ekte?

Du grønne, glitrende, står så fint i stuen, og jeg regner med at det vil stå like fint til julen ringes inn. (Om ikke kattene får ribbet det, da)Vårt tre er kunstig, og vi har hatt kunstig i mange år, helt fra den gang vi hadde hvitt vegg til veggteppe i stuen på tidlig 90-tall! Vegg til veggteppe og juletrenåler er ingen god kombinasjon!

Det første kunstige juletreet var fra Europris, og så skikkelig plastic-fantastic ut! Det ble degradert til kjellerstuen etter en sesong, så var det noen år med ekte. Gulvet i stuen var skiftet ut med parkett.

Med årene ble de kunstige trærne finere og finere, og et nytt, naturtro tre ble skaffet. Det drysser ikke, og det skal ikke ha vann, ikke tar det hele stuen i bredden heller!

Jeg liker at treet går helt opp til taket når stjernen er festet, og det gjør vårt tre. Jevnt og fint er det også, og sist men ikke minst, vi kan ha det stående lenge.

Det er mange som mener mye om kunstig juletre, og som absolutt ikke vil ha det i hus. Jeg er faktisk litt motsatt, jeg blir bare mer og mer begeistret for treet vårt. Det dufter ikke av skog og gran, slik barndommens juletre gjorde! Vet dere, det synes jeg ikke det ?hermetiske trærne? vi kjøper gjør heller. Et tre som er hugget i skogen, derimot?. Men da bør man jo ha hele pakken, med snø og fola, fola Blakken! Du verden, så romantisk det høres ut, men de færreste har det vel slik i dag!

Dessuten er det så mange andre dufter i julen! Og dersom man absolutt må ha granduft, finnes det duftlys som dufter som fra de dype skoger!

Jeg minner om julekalenderen til Livet på Norges beste vestkant. Ved å delta er du med i trekningen av en liten gave. Det du må gjøre for å delta, er å kommentere under på innlegget at du vil være med på dagens luke, samt å like Facebooksiden til Livet på Norges beste vestkant. Den finner du her.

Den som ble gårds dagens vinner var Oldemorbloggen. Sender du meg navn og adresse på melding, så kommer det snart en liten gave i posten! 

Ha en nydelig dag!

 

6 kommentarer
    1. Er nok en av de som er tilhenger av ekte juletre eg.
      Slett ikke helt sikker på hvorfor, for eg ser jo hvor kjempefine plastikk trærne har blitt i dag.
      Det er jo nesten så en må ta i de for å kjenne etter liksom.
      Men kanskje det er fordi eg som ungdom opplevde at min mor kjøpte plastikktre….og det var mildt sagt plastikk ja. Ikke mye juletrefølelse en fikk der.
      Det var jo enda tidligere enn du hadde ditt plastic-fantastic tre.
      Men ikke at eg er nødt til å ha et spesielt tre….i fjor hadde eg en stor smal brakebusk
      Vil gjerne være med på julekalenderen eg.
      Ha en fin dag 🙂

    2. Ja liker jo best ekte, men blir gal når det drysser . Men du får jo veldig fine plast juletre om dagen da. Begge mine foreldre har godt over til plast og treene er super fine ser ekte ut.:-)

    3. Liker best ekte tre, men … har plast! ;o) Rett og slett fordi jeg ble så lei av å gå på jakt etter det perfekte juletreet. Og det var slett ingen spøk kan jeg bare fortelle deg! Så jeg la prinsippene på hylla; det ekte måtte vike for det perfekte! Sånn er det med den saken. Men enn så lenge så ligger det fortsatt på loftet, sammen med alle nissene og det andre julestæsjet. Hmmmm … må se å få gjort noe med det … snart! ;o)

    4. Før hadde vi ekte tre i stuen og et lite juletre på kjøkkenet som kom fra Valdres med posten. Så gikk vi over til plast tre og vi har ikke angret en dag. Koselige bilder du har på bloggen.

    5. Jeg liker best ekte juletre, men pga allergi har vi gått over til plasttre. Og jammen blir ikke det hyggelig også (og såå mye enklere i forhold til rengjøring).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg