Snart klar for familiehelg!


Hei! Håper du har en fin dag! Tenk, snart er det helg igjen, og snart tid for å tenne det første lyset!

I de herlige, klassiske julefamiliene står alltid familien i sentrum. Favoritten min er kanskje “Bjelleklang”. Hvem har ikke stresset i siste liten for å få fatt i akkurat det rette, selv om vi neppe blir så ekstreme som faren i denne filmen!

I “Home alone”- filmene ser vi søskenkjærligheten fra lillebrorperspektivet, og jeg er sikker på mang en lillebror kan skrive under på det.

 Selv er jeg storesøster, så jeg ser nok verden fra et litt annet perspektiv. Men gjett om jeg kjenner meg igjen i disse jule-filmene! Fra barndommen husker jeg julefeiring med besteforeldre og kusiner, onkler og tanter. Selvsagt står minnene i et gyllent skjær i dag! Selv har jeg fire yngre søsken, som til sammen har 14 barn! Min mann har en bror, og der er det to barn.

Denne helgen står både familie og jul på dagsorden, for å si det slik. Svoger og svigerinne fra Skien kommer på besøk i kveld og blir her til mandag. Bildet av de vakre , hvite sviblene er fra min svigerinnes hus julen i fjor.

En av våre unge og lovende bor i Barcelona, så i morgen kommer sønn og svigerdatter hjem derfra. De skal bli i Norge en uke, bo litt hos oss, litt hos venner i Stavanger og litt på hytten. Og vi får en overnattingsgjest til, lille Pernille på snart 8 mnd! Bestemor gleder seg! Så jeg ser frem til en travel og koselig helg i et nesten julepyntet hjem! Satser på å få slengt på lyslenkene ute, så er vi i mål! Bildene under er fra min svigerinnes kjøkken i fjor. Da var det vi som kom til dem denne første søndag i advent-helgen.

Jeg benytter samtidig anledningen til å minne om julekalenderen herpå Norges beste vestkant! Hver dag kan du vinne en liten, hyggelig gave.

Ved å delta er du med i trekningen av en liten gave. Det du må gjøre for å delta, er å kommentere under på innlegget at du vil være med på dagens luke, samt å like Facebooksiden til Livet på Norges beste vestkant. Den finner du her.

 

 #familie, #familiejul, #christmaw, #julefilm, #julehygge, #kalender, #julekalender, #livetpånorgesbestevestkant, #interiørblogg, #inspirasjon, #jul, #advent

3 kommentarer
    1. Så koselig helg du kommer til å få, omkranset av familien og med det lille barnebarnet ditt som feirer sin første søndag i advent. Så koselig og lunt det er hos din svigerinne. Ønsker deg en fin helg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg