Rundt et hyggelig bord

Jeg synes det er så koselig å dekke hyggelige bord, å dille og gjøre det fint rundt meg. Og så er det så koselig å samle familie og venner rundt et veldekket bord!

Som nevnt tidligere, tar vi litt jul på forskudd i år, siden vi har julebesøk av sønn og svigerdatter denne uken. Det blir derfor kalkunmiddag i kveld!

Og er det Desember, så er det Desember, altså juleservise! Jeg er så glad i juleserviset mitt, Gammeldags jul fra Firkløveren, og bruker det så ofte anledningen byr seg!

Jada, det er mange som mener en del om juleserviser. Tenk, så dumt å ha et servise man bare bruker en gang i året! Vel, jeg bruker mitt til alle de koselige familiesamlingene i desember, og jeg har hatt serviset i nesten 20 år, så det blir da brukt!

 

Endelig har jeg fått langbordet jeg drømte om, og det er ingen sak å dekke til mange!

Jeg har mange fine juleduker. Min bestemor var en mester i å brodere. Men til et bord som er 3 m med begge klaffer på plass, er det ikke mange duker å oppdrive. Løsningen ble juleduk fra Jysk, en slags voksdukløsning, som fungerer greit! På den måten kan duken ligge på hele førejulstiden! Resten av året dekker jeg med hvit duk eller linduk. Da er det gøy med noe annet til jul!

Dessuten er vår familie ganske så internasjonal, og da er det litt ekstra kjekt å lage norsk jul i heimen!

Jeg minner om dagens luke i julekalenderen! Kom å bli med! Ha en kjempefin kveld! Vi blogges!

 #dekkebord, #langbord, #veldekketbord, #gammeldagsjul, #familie, #juleduk, #juleservise, #gammeldagsjul, #firkløveren, #jysk, #voksduk, #interiørblogg, #jul, #internasjonal, #livetpånorgesbestevestkant, #inspirasjon

1 kommentar
    1. Koselig med juleservise. Du har nok mange menge gode minner knyttet til det og mange flere blir det. Ditt lille barnebarn vil ha minner om det når hun blir større. Gode minner fra da hun var hos mormoren sin 🙂 Ha en fin kveld.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg