A rose garden

Hei, og god “fjerde juledag”! Finnes det noe som heter fjerde juledag, forresten? Jeg har mine tvil. Nå er det tilbake i hverdagen, noe som er helt greit! Kjekt med jul, kjekt med fest og feiring, men jammen deilig med helt vanlig hverdag og!

Hverdag eller ikke hverdag,huset er jo julepyntet, og jeg er så fornøyd med juletreet i år, at jeg tror det blir trist å rydde det vekk igjen! Slik var det neimen ikke da treet var ekte og drysset uansett kjærlig pleie. Tror nok katten og kommer til å savne juletreet der hun kunne luske på fugler og fjær.


 

Jeg er ellers en person som må ha litt hverdagsglitter rundt meg uansett. Det gir seg blant annet utrykk i at det må være roser i hus! Til helgen når huset er ryddet og vasket, da setter en rosebukett den berømte prikken over i-en.


 

Men en rosebukett gjør seg egentlig over alt. Selv har jeg roser både på bad, soverom og i gangen for å nevne noen steder “I never promised you a rose garden” Mulig det, og roser i den mengden jeg trives med å ha i hus, ville både vært et økonomisk spørsmål, og sikkert en gartnermessig utfordring og. Det er ingen hemmelighet at hverdagen i heimen kan være trevel, og det er lngt fra alltid jeg ser rommene i heimen i dagslys.


 

Akkurat som juletreet godt kan være kunstig, har jeg ingen problem med å ha kunstige, silkeroser i hus, de må bare være naturtro og vakre.


 

Kunstige roser kan være fryktelig dyre om de skal være fine. Trøsten er at de varer lenge! Til vanlig går det mest i hvite buketter her, men nå til jul er det et par røde og.

Disse røde fant jeg faktisk på Europris, og jeg synes de er aldeles nydelige. (De har dem i hvitt og) Ellers har jeg kjøpt en bukett med hvite på Ebay nå i høst.


 

De rosene var rost opp i skyene, men jeg synes faktisk ikke de var av de fineste, men helt greie i en krok. Plantasjen har fine kunstige roser i blant. Det samme har Nille, og så er det jo mye fint på interiørbutikkene, da. Så må man kanskje leve med den litt stive prisen!


 

Ellers fikk juleblomstene “fyken” i dag. Det viser seg at pus er allergisk mot mine kjære svibler, så alt for pus! Nå er det igjen krydderplanter på kjøkkenet, helt greie de og, men jeg må innrømme at det var med tungt hjerte sviblene ble kastet. -Og her nytter det ikke med kunstig! For her er det duften som teller!

Ha en super kveld! Vi blogges!

#rosegarden, #roses, #roser, #kunstigeroser, #kunstigjuletre, #juleblomster, #svibler, #allergi, #krydderplanter, #interiørblogg, #livetpånorgesbestevestkant, #inspirasjon

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg