Kvalitetstid når kattene RULER og fornuftige folk SOVER

 

Hei! Håper du har hatt en herlig dag! Her har jeg hatt fullt program med å gjøre nesten ingenting! Herlig!

 

 

Nå er det blitt kveld, og jeg kjenner kvalitetstiden gripe om seg! Jeg simpelthen elsker å sitte oppe å nyte at kvelden går over i natt, og kanskje også over i de små timer.

 

Men tente (duft) lys, musikk, Bolig Drøm og strikketøy, ja da er livet jammen mer enn bare “all right”.

På denne tiden av kvelden ruler kattene og kanskje var jeg en katt i et tidligere liv? Ikke at jeg tror på den slags, bare for å ha sagt det….

 

 

Men at katter er en viktig del av livet mitt, skulle det ikke være noen tvil om, og svart katt har jeg hatt det meste av livet. Denne svarte her heter Diva, og ble funnet av datteren min som liten hjelpeløs kattunge. Dyrlegen vi gikk til gjettet alderen hennes til ca 4 uker. Liten og pjuskete var hun, og måtte mates. Men dette er historien om andungen som ble svane, eller villkatte som ble en DIVA!

 

Til vanlig har jeg en jobb som gjør at jeg må tidlig opp og kjøre hjemmefra for å hive meg i køen litt over 7. Da sier det seg selv at man ikke kan bli sittende oppe til langt på natt, men du verden så herlig det er når man har sjansen!

Men Bolig Drøm får fint vente, nå er det MARIUS som skal avsluttes, Marius i to rosa farger og plommerødt. Denne er til datteren min, men jeg har planer om to til i samme farver, en til barnebarn og en til bestemor. Garnet jeg strikker i er tynt silkealpakka, så det tar sin tid, men det er bare SÅ DELIKAT!

Ja, jeg må jo bare vise frem verdens deiligste tøfler, ikke julegave, men en førejulsgave til meg selv som jeg kjøpte da vi var i JULEBYEN EGERSUND med barn, svigerbarn og barnebarn på en meget regnfull kveld tidlig i desember. Tøflene lå der bare å ropte på meg. De bar bud om koselige kvelder framfor peisen.

Kveldens “peiskos” er rett og slett tre kubbelys, men det gjør nytten det og på en kveld med “nordavind fra alle kanter”!

Ellers har jeg vært på posten i dag og fått avgårde kalendergaver! Det var noenn som var trofaste til “the bitter end”, og det satte jeg stor pris på. Vinnerene de siste dagene ble som følger:

19.12 pappaisjappa, 20.12 Tepausen, 21.12 Marianne 22.12 Jori Kjelland 23.12 Tepausen 24.12 Tepausen. Jeg har og trekt noen ekstra gevinster blant de som svarte i løpet av perioden. De publiseres på bloggen ved en senere anledning!

Ha en fortsatt fin kveld! (Eller skal vi si natt?) Vi blogges snart!

 

4 kommentarer
    1. Det er noe med det å kunne sitte oppe når kvelden går over til å bli natt. Det er stille i huset og hunden krøller deg sammen ved siden av deg. Valget er å lese i en bok eller bare å være å legge seg litt bakover og se på stjernene eller månen gjennom glasstaket….
      oii å glede, jeg får gevinst, spennende 🙂

    2. Katter er herlige. Selv har jeg hatt en greie for hvite katter (og hvite dyr generelt) reddet en blåøyd langhåret katt for mange år siden. På en merkelig måte så minnet den om din, bare helt omvendt 😉

    3. Så stilig! Fikk høre at min også måtte være en form for rasekatt, for hvite katter med blå øyne pleier vist å være blinde om de ikke er “avlet frem på riktig måte” ikke vet jeg. Fin var den uansett. Så flott du har en helt sort og en hvit. ikke helt normalen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg