Lang, lenger, lengst

Hei, og fine kvelden! Jeg kom plutselig på at jeg hadde glemt å vise bilder av langbordet, slik jeg lovet.

Bordet er faktisk hele 3,60 når begge klaffene er i, så det er plass til mange, seks stoler på hver langside for å være nøyaktig! (I tillegg kan  det dekkes på bordendene om behovet skulle være der.)

Til vanlig har vi ikke bruk for å dekke til så mange, men det er greit å ha muligheten. Bordet har fulgt oss i årevis, og det var opprinnelig brunbeiset, men det begynner å bli mange år siden. 

Opprinnelig var det plass til fire på hver langside, men med klaffer laget av den gamle benkeplaten fra kjøkkenet, ble det plutselig 60 cm mer å gå på i hver ende.


Vi har 8 like spisestuestoler, hvitmalte med lintrekk på setene. I tillegg er det fire andre stoler, som også er like, er hvitmalte og har lintrekk.

Jeg synes bare det er kult at spisestuestolene er litt ulike, så lenge de kler hverandre.


 

Jeg liker at hjemmet har et litt uformelt og hverdagslig preg, et inntrykk ulike spisestuestoler er med på å skape.

Men at det finnes mange flotte spisestuestoler, som jeg ikke hadde sagt neitakk til, det er jeg den første til ¨å innrømme. Men det viktigste er å skape et brukshjem, og ikke et utstillingshjem, og at gjestene trives rundt langbordet og blir sittende lenge og vel, burde være et bevis på det. Ha en flott kveld videre!

 

#interiør, #livetpånorgesbestevestkant, #inspirasjon, #langbord, #spisestue, #spisestuebord, #bordklaffer #brukshjem, #interiørblogg, #kos

#followme #home #hjemmehygge

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg