Min urtehave

Hei, hei! Så var det jammen meg kvelden igjen. Kvelden kommer fort nå når det blir så tidlig mørkt. På Tv er det lukket visning og vi presenteres for en fantastisk hytte med en kjøkkendrøm av en annen verden! Ikke noe for “hvermansen”, men jeg elsker det programmet likevel. -Og det er alltid ideer å snappe opp!

 

Selv elsker jeg vårt IKEA-kjøkken! Jeg er blitt så glad i det rommet, og gjett om jeg NYTER å ha nok benkeplass! Før så det rotete ut bare man satte fra seg en ting eller to ekstra på kjøkkenbenken.

 

 

Nå er det plass til at nødvendigheter som kaffimaskin, vannkoker og brødboks kan stå framme, men det er likevel plass til pynt og stasj. I årevis har jeg ønsket å ha urter i vinduet og på kjøkkenbenken! Mye koseligere enn andre potteplanter på kjøkkenet.

 

 

Urtene dufter så deilig. Friske krydderurter, dill, kruspersille og gressløk  eller andre mer spennende krydderurter er herlig i matlagingen. Men i middelalderen ble slike urter dyrket av munkene til medisinsk bruk.

 

 

Nå har jeg plass til urter, og jeg følte meg nesten som en gartner her om dagen da jeg stod å kuttet persille oppi grønnsaksuppen, persille fra “egen avling”!

 

-Og i dag var jeg på Helgø Meny og kjøpte enda flere urter! Herlig!

 

 

Ha en super kveld! Vi blogges!

#kjøkken, #Kitchen, #urter #krydder #livetpånorgesbestevestkant #inspirasjon #interiør #interiørblogg

2 kommentarer
    1. Deilig med benkplass! Vi har utrolig lite plass, og merker at dt blir rot selvom det bare står nødvendige ting på benken 🙁 Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg