Kanskje man skulle male stuen grønn?

Heisann! Her sitter jeg i en hvit stue med innslag av grått og beige, mens jeg leser om kommende trender, og det er verken hvitt eller grått!  Hvitt og grått har nådd toppen og er på en sakte ferd nedover, leser jeg i avisen!

 

Interiøret og omgivelsene våre blir mørkere og mykere, og i  nærmeste fremtid vil vi omfavne stormønstret tapet, gjerne med motiv fra naturen, mørke gulv, gyllent metall og møbler med 60-tallsdesign. Konjakkfarget skinn villdet komme mer av.

Felleskap, nærhet og omsorg er verdier som blir mer styrende. Myke materialer som ull, lin og velur sammen med gyllent metall. Økt bevissthet om kvalitet og kortreist og ekte.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Og så var det grønt i ulike nyanser!

Man har sagt før at man ALDRI skal bruke slengbukse, så jeg er forsiktig med å si slikt lenger, og jeg vet at jeg, som de fleste andre, er lett påvirkelig. Plutselig synes alle det er så fint med ett eller annet som vi ikke hadde tenkt på en gang for et par år siden.

Myke omgivelser, kan jeg like, men om jeg noen gang vil omfavne mørke vegger igjen, har jeg mine tvil. Ikke for det, mørk grått, kan være lekkert. Men stopp en halv, grått var på vei ut, sammen med det hvite. Da blir jo spørsmålet om man skal være umoderne i en hvit stue eller i en grå stue. Det er vel en smaksak, som det meste, og umoderne blir man i begge tilfeller.

Kanskje man rett og slett skulle fleske til å male grønt? Men det blir ikke i vår heim og i min levetid. Grønt er rett og slett en farge jeg ikke får det til med, og det gjelder alt annet enn planter. Potteplanter ble visst og in igjen. Og så jeg som ikke har fått med meg at det er ut en gang! Men må det ha vært ut for å bli in? Jeg bare spør, for jeg vet ikke!

Konjakkfarget skinn sier vi jatakk til, det samme med myke tekstiler som ull og lin! Velur takker jeg nei til, ikke fordi jeg ikke liker det, men på grunn av mine firbente bekjenskaper!

Jatakk sier jeg og til fellesskap, nærhet og omsorg. Ja, vi ønsker kvalitet, ikke søppel. Selv er jeg stor fan både av at ting er kortreist og ekte, men en like stor fan av gjenbruk.

Uansett ha en herlig lørdag rundt omkring i landets hvite, grå og GRØNNE stuer!

 

6 kommentarer
    1. Ikke lett å skulle følge med i alt som er inn og ut til alle tider.
      Visste heller ikke at potteplanter har vært ut ei stund.
      Ang farger i stua så er jeg i den situasjon at jeg faktisk har ei
      grønn stue i 2.etg. Bruker den ikke lenger siden vi bare er to
      i huset slik til vanlig. Men kanskje jeg må flytte tv,en opp
      dit til sommeren når den hvite stua nede ikke lenger er moderne, hehe.
      Nei tror ikke det. Blir nok ei stund til jeg blir lei de lyse veggene
      Ha ei god helg .)

    2. Måtte bare le av at du ikke hade fått med deg at det var ute som nå kommer inn. Ja sånn går det når man ikke følger med på absolutt alt hele tiden. Hos meg er grønne planter ut av stuen men beholder litt, vel så har jeg jo vinterhage der noen planter får være på grunn av det blir litt lunere. mon tro om det ikke er mer nytteplanter som er på vei inn. Dyrke ditt og datt i vinduskarmen og sånt. Så et fantastisk program om det på tv og der hade de utnyttet hver krok og det var fantastisk. men så fantastisk ønsker jeg ikke å ha det inne men heller ute. Så kos med lys på dine bilder. God helg

    3. Oh det med å følge trender er jeg skikkelig dårlig på, jeg finner ut rett før ting er skikkelig ut at det ser jo ikke så aller værst ut og så går jeg i gang med innkjøp eller oppussing for så og oppdage at jeg er et år eller to for sein hahaha Jeg liker lyse farger men det kan hende fordi det ikke er så digert her, det blir mer luftig da. Tekstiler er lettere for de kan man bytte ganske fort. Lykke til med hva du finner på 😀

    4. Haha! Høres kjent ut. Jeg finer nok ikke på så mange sprell. Huset er såpass stort og klassisk, at det er få muligheter til å skifte stil i grunnen. Klassisk stil fungerer best her. -Og det blir ikke grønne vegger! ladyaugust:

    5. Tror i grunn at man fort kan bli litt lei av grønne vegger og da er det jo litt av en jobb å skifte farge igjen så jeg tror det er lurt å bare droppe det liksom hahaha Ha en fiin søndag <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg