Fra fjerne himmelstrøk med endeløs solskinn og duft av krydder og vannpipe!

God morgen, og god søndag! Her blåser det som bare fy, og det er snø i luften. Langt fra deilig utevær, men jeg har fått min dose med minusgrader og is utendørs, så nå holder jeg meg inne med verdens beste samvittighet.

 

Nytt persisk teppe er kommet i hus! Hipp hurra for finn.no, jeg har sagt det før og sier det igjen, finn.no er en fin butikk!

 

Det nye teppet var stort, mye større enn jeg hadde sett for meg, så dermed var det å bytte litt rundt på teppene i heimen!

 

Ja, jeg liker persiske og orientalske tepper, og har alltid gjort det, så her er det slike tepper under alle sittegrupper. Slike tepper er nok ikke så veldig in i motebildet for tiden, noe som viser godt igjen på prisen, både på nye og brukte tepper.

 

 

Selv syns jeg det er fint å blande disse farverike teppene med alt det lyse, hvite, beige og grå som ellers er i heimen. Rommene kan fort bli litt blasse og når alt er så lyst. Å legge inn en liten fargeklatt i form av et orientalsk eller persisk teppe skaper en lun stemning, mener jeg.

 

 

På det fargerike 80- og 90-tallet brukte man jo orientalske tepper til furu, og i klassiske hjem med brune møbler, har man alltid brukt persiske tepper.

 


Nå har jeg lest at allslags farver er på vei tilbake i motebildet, noe jeg neppe kommer til å ta til følge. Selv tenker jeg at vi fortsetter med teppene som mørkerøde blikkfang møt lyse gulv og hvite møbler. Sammen med noen få andre fargerike blikkfang, mener jeg at de de orientalske og persiske teppene gir det lille ekstra i hjemmet.

 

 

Jeg liker jeg å ha unike, ordentelige ting av god kvalitet rundt meg, og jeg er glad i håndlagde ting. Persiske tepper er både håndlagde og unike, laget i land under fjerne himmelstrøk med endeløs solskinn og duft av krydder og vannpipe!

 

Ha en nydelig søndag! Vi blogges!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg