Å, hei hvor det går……med badekar på taket!

Hei og god søndag! Da har vi vært ute og lekt “transportbyrå” igjen! Denne gangen var det ikke vi som skulle ha noe, vi bare fraktet for andre.

 

-Og plutselig kom jeg i tanker om alt det rare man har flyttet på gjennom tidene!

Som storfan av finn.no, loppis og tidligere Fretex er det mye rart som er dratt hjem! Finn.no må være en av “favorittbutikkene” mine når jeg tenker meg om!

Jeg er veldig for gjenbruk! Det er flott at ting kan få seg et nytt liv i nye omgivelser. I blant trengs et strøk maling eller et nytt trekk, men det er jo det som er så gøy! På den måten får man akkurat det hjemmet man ønsker seg! Det tar bare litt tid: Men man får et hjem som er unikt og i den stilen man selv liker! Skapet over står på badet oppe. Det ble i sin tid gitt bort. I dag er det fylt til randen av “neglesalongen” min. Skapet under hentet jeg og eldste sønn i en leilighet med masse trapper. Det var tungt som bly og et eventyr å få med hjem! Etterpå var det et eventyr å male og. Etter x antall strøk bestemte jeg at skapet skulle være shabby chic. En av rutene var knust, så det ble hønsenetting i steden. Jeg elsker det skapet. Tror det er ett av yndlingsmøblene mine, men jeg kommer aldri til å flytte på det!


Det er ikke vanskelig å få det stilig viss man har det vi på Jæren kaller “raua full av penger”. Da kan man bare stikke innom byens stiligste og dyreste butikk, man kan få hjelp av interiørarkitekt og kjøpe det som blir anbefalt. Naturligvis blir det lekkertt, rålekkert! Nå må ingen misforstå, jeg har ikke noe i mot at folk innreder hjemmene sine etter det prinsippet, men selv liker jeg at hjemmet blir til sånn litt etter litt! Skapet under var mørk brunt. Våre “gamle franske” skap er vel noe av det jeg er storfornøyd med av finn-funnene.



Hos oss er det brukte skatter i alle rom tror jeg. I stuene er det store hvite skap. Da de ble kjøpt og kjørt hjem i to vendinger i varebilen, s. var de brune, mørk brune! 8 spisestuestoler ble kjøpt for en slikk og ingenting og malt hvite. 4 spisestuestoler fikk vi gratis, og de ble også hvite. Dette er bare noen få eksempel.


Jeg tror det begynte  med et badekar, av alle ting på jord! Vi var nyetablerte i nytt rekkehus med to små gutter.Finn.no var ikke oppfunnet, men det var “markedet” i avisen. Jeg ønsket meg badekar og kikket etter badekar i avisen hver dag. Den som leter finner, og jeg tror badekaret mitt kostet 100 kr. Det ble fraktet hjem på taket av Lada’en.. Den Lada.en er en annen historie, og forholdet tok slutt i 1990,

Siden har jeg altså kjøpt , solgt, fått og gitt bort på finn.no.  Vi har “skrudd” sovesofa nedover trappene og stablet ektorp treseter på høykant i heisen fra tredje etasje for å kjøre den til fjels å ha den på hytten!

Jeg liker gjenbruktbutikker også. Vi har en veldig kjekk butikk på Klepp. -Os så har du alle kjøp salg-sidene på facebook!  Loppemarked er det lite av, men da jeg var i USA hos en venninne for noen år siden, ble de mange loppemarkedene flittig besøkt, og en gammel cola-kasse fylte godt opp i kofferten hjem.

Fretex var og en kjekk butikk for mange år siden. Nå tror jeg det er minst 6-8 år siden jeg var innom. Men best er altså finn, og er man hekta, så er man hekta!  Ha en herlig søndag! Vi blogges!

 

5 kommentarer
    1. Jeg er så enig i det du skriver her. Alle kan få det fint om man har penger så det holder. Men må man snu på krona så kommer kreativiteten ekstra frem. Jeg er også stor fan av gjenbruk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg