En tikkende bombe?

Hei! Håper du har en fin kveld! Her er det bitende kaldt, så det beste stedet å være er inne, godt inntullet i et teppe med ull tøfler på beina! De helt rette omgivelser for kveldskos! Kattene vet like godt som meg hva som må til når livet skal nytes i langdrag! En ligger langflat under teppet her. Den andre har lagt seg under varmepumpen.

Vi har så langt kost oss med en episode av Sinnasnekkeren, jeg og katten. Det er mange program om oppussing og interiør for tiden, så det er nok flere enn meg som syns slikt er kjekt å se på, og Sinnasnekkeren blir iallfall ikke jeg lei!  

Jeg har ikke noe ønske om å få verken den norske eller den svenske snekkeren på besøk, men det  er veldig kjekt å se hvordan folk som har kjørt seg helt fast med oppussing får hjelp! Selv er jeg overbevist  om at vi bare ser toppen på det berømmelige isfjellet!

 

 Det er mange som har drømmer om å kjøpe et hus som trenger “litt” kjærlig pleie for så å pusse det opp til å bli et drømmehjem. Mange kjøper et hus som har stort behov for oppussing, og noen kommer i mål, men det er nok mange som ikke kommer i mål også. Det handler om så mye mer enn litt hvitmaling her og der!

 

Ofte er det før de store prosjektene at både penger og energi stopper opp. Så kommer Sinnasnekkeren da, inn i et hus med råtne gulvbord, rør som lekker og ledninger som henger og slenger, gjerne kombinert med et spindelvevnett av skjøteledninger som strekker seg over flere rom.

 – Og huseierne får høre hvor farlige disse tikkende bombene er for barna og de andre som bor der før snekkerteamet rykker inn og ordner opp!

 

Jeg er en av dem som kan falle pladask for et gammelt, nyrestaurert hus i et glanset blad. Finnes det noe finere enn slike hus? Jeg forstår og at det frister å ryke seg ut på et oppussingsprosjekt. Det drømmer jeg om selv i blant. Samtidig vet litt om hva oppussing krever av både tid og penger, og tikkende bomber. som skulle vært ordnet i går har jeg ikke noe ønske om å ha i livet mitt!  I mangel av et oppussingsprosjekt eller tikkende bombe, poster jeg noen bilder fra en snødekket hage!  Vinteren er vakker!

 

Ha en herlig kveld! Vi blogges!

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg