Hvem har sagt at solen alltid skal skinne?

Hei! Håper dagen din er fin! Her er det knitrende kald vinter, et vær man som vestlending bare må glede seg over. Ellers har jeg behov for å si tusen takk til alle som leser bloggen min!

 


Tusen takk for alle kjekke og koselige kommentarer her på bloggen! Det er også veldig kjekt at så mange har valgt å følge bloggens facebookside! Det setter jeg stor pris på! Jeg ser bloggen min som en hverdagsblogg, hva det måtte være?


Det er hverdager vi har flest av, og jeg synes det er viktig å glede seg i hverdagen! Hvem har sagt at hverdagen alltid skal være enkel, og at solen alltid skal skinne?


Det finnes så mange herlige blogger der mennesker deler av sin hverdag. Noen lever midt i hverdagen med små barn, utfordrende barn, barn med diagnoser og alvorlig sykdom. Andre blogger om egen sykdom og om egne utfordringer. Til sammen forteller disse bloggene oss noe om hverdagen og hverdagslivet.


Noen blogger er rene inspirasjonsblogger, med lekre klær, fantastisk sminke og vakre interiør. Dette er også hverdagen, det lille ekstra i hverdagen!

 

Selv er jeg en voksen dame, og som de fleste voksne damer har jeg mange roller. Jeg er kone, mamma, svigermor, bestemor, datter, niese, storesøster, svigerinne, tante, venninne og kollega, for å nevne noen. Som alle andre kjenner jeg tidsklemma i blant, og som alle andre skulle jeg ønske at døgnet hadde litt flere timer, slik at jeg kunne gjøre enda mer av det som er kjekt.

Jeg blogger ikke om alle sider i livet mitt. Det er et bevisst valg. Bloggen handler likevel om de nære ting, om interiør, hus, hytte, hage, reiser, fest og feiring! I sommerhalvåret, når man nærmest bor i hagen, er det dette bloggen handler om!  

Ja, også dyrene, da hund og katter! De er med hele året!

Jeg er glad i gamle ting som kan fortelle en historie, spesielt har jeg en forkjærlighet for gamle bruksgjenstander, som forteller om levd liv, hverdagsliv i en annen tid under andre rammer, og jeg er stor fan av gjenbruk. Jeg vil ikke leve i et utstillingslokale med design som ikke tåler bruk eller på et museum der antikviteter bare står til pynt! Ting, enten de er gamle eller nye, dyre eller billige, skal kunne brukes. Hos oss oppbevares puter og pledd i kisten fra 1700-tallet, og samme kiste brukes som ekstra sitteplass. Men det betyr ikke at vi ikke skal ta vare på tingene rundt oss, noe jeg mener at selv små barn kan lære.

Levende lys og blomster er viktige elementer i min hverdag. Ingenting kan vel som lys og blomster spre solskinn på en regnværsdag eller gi en festdag det lille ekstra!

Viss jeg kan inspirere andre med bloggen min, blir jeg glad!

Ha en herlig vinterdag!

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg