Blir man noen gang ferdig?

Hei! Da har vi fått vite at prosjektet med vann og kloakk på hytten er klar for å settes i gang! Hvilken glede! Vi er ikke med i første byggetrinn, men likevel ser jeg i ånden for meg hvordan kjøkkenet og badet på hytten skal bli, innredning, vegger, gulv, det er mye å leke med i tankene. Ja, i tankene henger jeg snart opp håndklær på badet og styler med noen fine såper. Derfor deler jeg og noen hyttebilder nå i kveld!

Jeg tipper det er flere enn meg som har det på samme måten, at vi må ha et prosjekt eller flere å sysle med, om ikke i det reelle liv, så i alle fall i tankene!

I tankeverden er det litt enklere. Der er ikke skjeve vinkler, og der er ikke så mye rot og verktøy som må ryddes vekk. Men tankeprosjektene blir jo før eller siden til ordentlige prosjekt!

Så er man i gang igjen, da! Å, gud så gøy det er mens det står på, og så travelt og slitsomt og jeg vet ikke hva! -Og så herlig når man omsider er i mål, når man kan sette seg ned en sen kveldstime, eller nattetime og bare beundre det ferdige verket!

Så går det noen uker, eller kanskje måneder, og så er man atter i gang igjen, først litt forsiktig, men her i huset pleier ikke veien fra tanke til handling være så veldig lang!  – Og plutselig er det igjen verktøy og materialer over alt!

Blir man noen gang ferdig? Kommer man noen gang i mål? Jeg har mine tvil, men denne gangen har jeg god tid til å drømme. Det er ikke oss som rår over når de ulike byggetrinnene starter, og vi kan ta tanke til handling!
Ha en herlig kveld! Vi blogges!

 

 

5 kommentarer
    1. Om man blir ferdig? Nei hvorfor i alle dager skal man bli det? Herregud, hva hadde vel livet vært uten et prosjekt eller tre på gang … uff. Det hørtes skikkelig kjipt ut spør du meg! ;o) Kos deg med prosjektene du, og ikke minst drømmene og planleggingen som følger med. Det er jo halve morroa!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg