klar, ferdig,oldemor (ruter)!

Hei! Da var vi jammen plutselig tilbake på grønne Jæren! Utrolig hvordan all snø er forsvunnet på vel et døgn! Da går vi mort vår, håper jeg!

Ingen tvil om at det er koselig med snø, men det er greit med vår også! Ellers er jeg dukket ned i restegarn-lageret i kveld! Det har en lei tendens til å hope seg opp med restegarn igjen og igjen!

 

For ett par år siden heklet jeg teppe av noe av restegarnet. Jeg måtte kjøpe en del garn og, for jeg ville gjerne at teppet skulle ha en viss “rød” (rosa og grå) tråd. Men jeg ble kvitt mye restegarn. Siden har teppet vært flittig brukt, og det har gått igjen på diverse interiørbilder.

 

Etterpå ble det teppe til sønn og svigerdatter i Barcelona. Jeg hekler oldemorruter, noe jeg lærte av min farmor som ganske liten. Nå har jeg begynt å sortere farver med tanke på et nytt “oldemor-proskejt”.

 


Det er helt utrolig hvordan uttrykket i et teppe kan variere med farvene som er brukt, og disse to tteppene er nok sprekere enn det restegarnet jeg har i hus!

Om teppene kan du lese mer her og her.


Ha en fin kveld! Vi blogges!

9 kommentarer

Siste innlegg