Husker du?

Hei, og fine søndagskvelden! Tenker du som meg at det er noe eget med det vi husker fra barndommen? Det være seg både lukt og smak, og så husker man det så intenst!

Selv kan jeg lukke øynene, så er jeg på farmors kjøkken, et gammeldags kjøkken der kaffelars putrer og det lukter kaffi og drops! Vi fikk til og med lov å smake på den kaffien, med masse melk i. Jeg likte aldri slik kaffi, men vi fikk drops og i blant, gammeldagse drops, som jeg for lengst har glemt hva het, og utvalget varierte vel litt og. Men jeg husker kandisukker og polkagrisene fra de gode gamle dager.

Ja, i dag heter de noe annet, og jeg tviler på at det er noen som egentlig liker polkagriser, men de er så herlig nostalgiske.

Nåja, man skal aldri si aldri, jeg hadde en krukke med polkagriser til pynt på jenterommet en gang i verden, og den ble faktisk robbet fra tid til annen av min  to år yngre lillesøster. Hun må jo ha vært desperat, stakkars, men jeg ble rasende for at hun ødela pynten min!

Så satt vi her og mimret en gang om kandisukker og polkagriser, min svigerinne og jeg. -Og temk, da jeg kom til Hytten på Bjønntjøn i går, lå to pakker polkagriser og ventet på meg! Her i Norge har jeg ikke sett dem på år, men de har dem visst i Sverige!


Og nesten like nostalgiske som polkagrisene er serviettene synes jeg!


Ha en nydelig kveld! Vi blogges!

 

 

5 kommentarer

Siste innlegg