Et skattekammer av inspirasjon

Hei! Håper du har en fin kveld! Ekstremkulden er erstattet av mange varmegrader, og jeg må ærlig innrømme at jeg ser fram mot sol og sommer. Men først skal vi ha vår, og jeg er så sulten på litt vårlig inspirasjon!

Inspirasjon kan man finne mange steder, men for en som liker bedre gamle lopper og bruktfunn, er Home og Antique og tilsvarende blader det rene skattekammer for inspirasjon!

Noe så vakkert som dette møbelet  i en landlig og nostalgisk stil.  Men har jeg ikke sett denne eller en slektning før, tro?


Noen vil vel mene at dette møbelet er Shabby shic , og hevde at de er lei den stilen. Men kan man si at antikviteter og gamle møbler er utgått på dato? Selv mener jeg at slike gamle skatter er evig aktuelle, og at de bare blir vakrere og vakrere, og jeg liker så godt de lyse og lette farvene med  en landlig sommerferiestil. Det er nesten som man kjenner lukten av sjø og smaken av jordbær. Selv har jeg  en hylle på kjøkkenet i samme stil.

 


 

Carl Larsen eller drømmen om det gode livet på landet?  Mitt møbel er ingen antikvitet, men er nok mer i retning chabby chic. Det var mørk brunbeiset da vi fant det på salg i en butikk i Skien en gang på det tidlige 90-tall.  Mannen min fikk oppgaven med å bære hyllen gjennom byen. Jeg hadde allerede den gang fått sansen for den lyse og lette stilen, så hyllen fikk en makeover ganske fort. Den ble malt med uttynnet maling som er påført med grov kost. Ett par år etter fikk den seg en omgang med slipemaskinen. 

 


Jeg er veldig glad i den hyllen, og den kommer nok alltid til å ha plass på kjøkkenet vårt.  Stiler har kommet og gått i disse mer enn 20 årene, og nye stiler vil komme. Jeg tenker at kunsten er å tilpasse stilen til det man allerede har. 

 

I dette huset passer en landlig og litt enkel stil. De engelske tallerkenene under samlet jeg på en periode. Hyllen var sort før den fikk samme behandling som vinhyllen på kjøkkenet, og dermed skled rett inn i spisestuen.


 

-Og mens vinteren fremdeles rår det meste av landet, skapes en drøm

 

 

 

Drømmen om det gode liv….

 

 

 

Drømmen om et landsens kjøkken….

 

 

 

Et jordbærsted, solmodne tomater…

 


 

Ha en nydelig kveld! Vi blogges!

 

#antikk, #antique, #Lystoglandlig #carllarson #chabbychic, #interiør #vårliginspirasjon #interiørblogg #livetpånorgesbestevestkant

 

6 kommentarer

Siste innlegg