Feeling blue…….

Hei!  Håper du har en fin kveld!   Det er noe som skjer med meg hvert år på denne tiden. Plutselig en dag forstår man at man har overlevd nok en vinter, og det går mot vår!

Da våkner plutselig lysten til å være kreativ igjen, og plutselig har man drømmer og planer så det holder! Ja, jeg innrømmer at jeg er lett påvirkelig, og plutselig ser man hvor lekkert det er med litt farger! Disse bildene er fra gangen i kjelleren, og jeg malte møblene i gustaviansk blå i fjor på denne tiden.


Gustaviansk blå er en nydelig farge, en farge man ikke blir lei av, og så passer den så godt sammen med andre farger.

 

Ellers iler jeg for ordens skyld til med å si noen at bildene i dette innlegget er lånt, og ment 100% til inspirasjon!

Betongvegger har jeg fått skikkelig sansen for på slutten, og på hytten blir det nok betong både mellom skap og kjøkkenbenk og på en eller flere vegger på badet. (Bilde fra Ellos)

 

 Ellers er det jo mye som går i fargen industriell grå på hytten. Vi har fått fargen til å endre nyanse ved å tilsette mer hvitt i noen interiørdetaljer. Men industriell grå er en lekker farge som det er lett å leve med.  Dessuten er industriell grå nydelig til ulike blånyanser! Og samtidig som jeg har planer om en aldri så liten makeover på soverommet, så ønsker jeg meg sengetøy i lin, gjerne pastellblått! Blått sengetøy er så delikat! Det er rent og lekkert på samme måten som hvitt, men ikke så sart som rent hvitt! (Bilde under fra Ellos) 

Tenk å legge hodet på denne puten når dagen er over! Lin er dessuten svalt på en varm sommerdag!  (Bilde fra Ellos)

 

Antikviteter og gamle bruksgjenstander gjør seg veldig godt mot blå og grå nyanser, se bare på de vakre bildene fra et landsens kjøkken  fra Home & Antiques

vakre grå vegger!

Finnes det finere bakgrunn enn denne flotte grå-fargen? Nei, jeg angrer ikke på at veggene i vår egen stue ble grå da vi pusset opp i sommer! Riktig nok har våre vegger en lysere gråfarge, skagengrå. Men det er en farge jeg gleder meg over daglig! Legg spesielt merke til hvor lekkert det er med turkis mot det grå!


Ha en nydelig kveld! Vi blogges!

 

5 kommentarer

Siste innlegg