Skal, skal ikke?

Skal, skal ikke? Og jeg snakker om gardiner, må vite! Jeg tror jeg fikk en smule allergi mot gardinopphengene på 80- og 90-tallet med alle sine sløyfer, bånd og kunstferdige  arrangement, så siden har de fleste rommene i heimen vært gardinløse. 


Gardinløse vinduer slipper inn mye lys, og man eliminerer at kattene klatrer i gardinene.

Men nå på slutten har jeg fått mer og mer lyst på gardiner. Selv om listverket rundt vinduene er fint og forseggjort, og det er dumt å skjule dette, kjenner jeg at det hadde vært greit med gardiner i stuene også! Kanskje det er et behov som har meldt seg etter at vi åpnet opp og fjernet dører mellom flere stuer forrige sommer?

 

Men så kommer spørsmålene da: Hva slags  oppheng skal man ha? Hva er fint og hva passer med stilen ellers? Bildet under er lånt fra en stue som minner om vår, og med de mørke detaljene og det mørke bordet, synes jeg det er fint med mørke gardinstenger. Men selv ville jeg nok gått for lyse. Men det finnes jo så mye fint!

 

Vi har et stort karnapp i stuen, og det er ikke så lett å få fint med gardiner. Vi har tidligere hatt gardiner både inni karnappet og utenpå, men hva som passer best er vanskelig å si. Da er det lettere i denne stuen, der hele stuen er et slags karnapp.


Det neste spørsmålet, som sikkert er det viktigste er vel hvordan gardinene skal se ut. Hva passer når det fremdeles skal være  lyst og luftig?

 

hytten har vi den mørkeste varianten av disse  lin-gardinene. Jeg liker dem veldig godt. De er akkurat passe røffe på en fjellhytte. (Bilde fra House Doctor) 


Hjemme tror jeg det blir finest med ensfarvet, og kanskje helst lin?  Så da blir jo tredje spørsmål hvilken farve man skal gå for, hvitt, linfarvet eller grått ? eller noe helt annet?  

 

 

 

Ja, livet er fult av vanskelige valg! Ha en nydelig dag videre! Vi blogges!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg