Inspirasjon i grønt

Hei!   Er det ikke lekkert med pastellfarger nå på denne tiden av året? Selv lar jeg meg inspirere av pastellgrønn om dagen! Den fines i så mange lekre nyanser, det er bare å velge fra øverste hylle!

Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men selv har jeg enkelte farger jeg liker og bruker mye, andre farger får jeg det ikke helt til med. Men alle farger har mange nyanser. Det gjelder bare å finne den rette. Den mørke grønne fargen har for eksempel aldri vært min greie. Pastellgrønt  og lys blågrønt i all slags nyanser, derimot, er helt min greie. Når jeg ser meg om i heimen, så har vi en del grønt likevel, og det er alt sammen ting jeg er veldig glad i!

Grønt er en farge som er tillagt all verdens gode egenskaper, og hvem ønsker ikke å omgi seg med  en harmonisk, behagelig og nøytral farge? Disse to boksene står til vanlig på toppen av kjøkkenskapene, og er praktiske til det meste, men først og fremst står de der fordi jeg synes de er nydelige, rett og slett!

Boksene er i hver sin nyanse. Den største er mer blågrønn enn den minste, som er mer i retning lys grønn. Men boksene kler hverandre likevel utrolig godt.


Det er  det som er så fint med blå og grønne nyanser.Dette er farger som  er enkle å lykkes med.

De er lette å kombinere, og kan kombineres med nesten alle farger.


 

Blått og grønt i ulike nyanser er med på å skape en atmosfære man ikke får til om man bare bruker klassiske og nøytrale farger.

Jeg syns grønt er lekrest der den er brukt som blikkfang. Og det er utrolig hva en liten dråpe grønt kan gjøre for helheten!

En enkel vase, med eller uten blomster, kan være det lille som skal til.

 

I sommer var jeg litt mer dristig da jeg malte dette skapet! Fargen blandet jeg selv, og aldri er man vel så fornøyd med noe som det man gjør selv? Jeg har iallfall aldri angret på at det ble et pistasjgrønt skap.

 

 Og jeg hadde heller ikke takket nei til dette skapet fra Ellos.


Ha en fortsatt herlig søndag! Vi blogges!

 

31 kommentarer

Siste innlegg