Tid for nostalgi?

Hei! Håper du har en fin dag! Her har det igjen snødd, og verden er forvandlet til vinter nok en gang. Det er lite ute som vitner om at våren og sommeren er på vei! Men det er lov å drømme, og lov å la seg inspirere! Aldri er det vel koseligere å drømme seg vekk til hage-bilder fra sommeren som var enn på denne tiden av året?

 



 

I følge Home and Cottage går vi tilbake til det koselige, nostalgiske og håndverket vinner over masseproduserte produkter. Dette er jo en trend helt etter mine ønsker! 

 

 

Våg å tenke farge og mix & match med det du har av gamle nostalgiske teksturer og detaljer, er rådet fra Home and Cottage. Ja, det er sikkert og visst at jeg skal! Når det går mot vår og sommer, og vi flytter ut, vil vi ha det litt enklere. Vi ønsker røffere ting som tåler å brukes! Selv sverger jeg til puter av sekkestrie i hagemøblene. Sekkestrie er det perfekte materiell for puter. Sekkene selges på Felleskjøpet for 25 kr stykket, så det er billig å skifte dem ut om det skulle være behov for det.

 

 

 

Om våren og sommeren lengter vi etter litt farge rundt oss etter vinteren. Selv er jeg veldig glad i våre turkise fargeklatter! I fjor malte jeg døren til hønsehuset himmelblå! Jeg ble så fornøyd med den fargen, så det er absolutt en farge jeg kunne tenke meg mer av, både inne og ute nå som vårsolen snart tar tak!

 

 

 

Ellers har vi noen veldig gamle vanger som skal bli til en benk liggende i garasjen. De er akkurat så rustikke som jeg liker det. Men en benk må vel være hvit eller kanskje grønn? Eller kan den være turkis eller himmelblå ? Uansett så skal vangene forbli som de er. Det er “plankene” jeg eventuelt kommer til å male!  Bildet under har jeg  lånt fra Antiques. Er ikke benken vakker?

 

 

 

Ha en super dag videre! Vi blogges!

 

8 kommentarer

Siste innlegg