Slik skaper du hotellfølelse på soverommet!

Hei, og god morgen! Er det ikke deilig med søndager når man kan ta alt i eget tempo, ingen vekkeklokke, ingen plikter! Man kan rett og slett velge å bli litt ekstra lenge i sengen!

Eller man kan ta med seg en kopp te eller kaffe og få en langsom start på dagen!

Noe forhold til frokost på sengen har jeg riktignok ikke. Jeg foretrekker å ha knekkebrødsmuler på kjøkkenet i steden! Men med det kom jeg på at jeg aldri har vist noen bilder fra vårt soverom her på bloggen, så her kommer det noen bilder!

Hva er det med hotellrom, og hvorfor er det egentlig slik vi drømmer om å ha det på privaten?  Ofte forbinder vi et hotellopphold med luksus. Rommet er ryddig, atmostfæren avslappet, sengene er gode, putene fantastiske og håndklærne myke! Samme følelse kan du skape selv med enkle midler, og best av alt, du trenger ikke skifte ut alt du har av inventar.

Mitt beste råd er faktisk og holde det ryddig, at alt har sin faste plass. Da blir soverommet et mye triveligere sted! Du får ingen hotellfølelse på vonde madrasser der putene er tynne og velbrukte, så invester i en skikkelig god madrass og noen eksklusive puter! Husk at du tilbringer mange timer i sengen!

 

Sengen vår startet faktisk livet som vannseng den gang det var det mest trendy møbelet man kunne ha. Da vannmadrassen ble pensjonert, ble den bygget om til vanlig seng, for vi hadde ikke lyst å kvitte oss med den herlige store sengen. Samtidig ble sengen malt i en lekker gråfarge. Vi må ha vært forut for vår tid, for dette var i 1996. Fargen har hengt med siden, og jeg liker den like godt som da vi malte!

Det er veldig greit med en stol på soverommet. Denne er en av fire som jeg fikk gratis en gang. Den er bare malt!

Selv liker jeg å ha teppe på soverommet. Det gir en litt snillere start på dagen på en mørk og kald vintermorgen!

Vi har både walk-in-closet og garderobeskap. Det kan kanskje virke som too much, men jeg lover deg at det er greit å slippe å ha klær og annet liggende å slenge.

Nok lys trenger man og på soverommet. Tenk bare på de ulike måter som finnes å belyse et hotellrom på! Men som den lysekrone-fan jeg er, måtte det bli lysekrone i taket, en liten søt en med rosett!


Ha en herlig søndag! Vi blogges!

 

#hotellfølelse #hotellpute #soverom #mastersbedrom # walkincloset #interiørblogg #hannetovesblogg #hannetoves #livetpånorgesbestevestkant 

10 kommentarer

Siste innlegg