Bak fasaden

Hei, og fine kvelden! Siden jeg er over gjennomsnittet interessert i interiør, pynt, stæsj, dill og dall, kaster jeg meg stort sett over det som handler om den slags enten det er et fint blad som plutselig må bli med hjem, en inspirerende nettside eller nyhetsbrevet fra Viivilla eller noen andre! Søkeordet “herskapelig” får og fram mange vakre bilder til inspirasjon, og bildene i dagens blogginnlegg er lånt fra nettopp slike søk!

Det jeg liker best å lese er likevel blogger, og særlig de som har gode tips og lekre bilder! Det er så mange fantastiske interiørblogger som både inspirerer og gleder!

 

 

Jeg er og med i noen grupper på facebook der man deler bilder av hjem og interiør med hverandre. Så er det selvsagt noen som blir provosert av slike nydelige bilder av flotte drømmehjem med flott interiør, for bildene er alt for vakre og hjemmene alt for perfekte!

 

Style:

 

Og så dukker det opp andre blogger, med bilder av skitne rotete kjøkken, og stuer der rotet yngler! Dette skal liksom være så realistisk og så reelt! Og for all del det kan være forfriskende å lese en slik blogg!

 

 

De uperfekte har egne sider på facebook hvor det deles villig vekk om alt fra barneoppdragelse til interiør! Eneste kriteriet for deling er at det ikke må være perfekt, hva nå det måtte være! Dette er populære sider, og som det uperfekte mennesket jeg er, er jeg selvsagt medlem av en slik gruppe!

 

 

Lets go behind the scene! Ja, vi vil se bak fasaden! Hvorfor tror vi at alle har en fasade, og hvorfor skal vi absolutt se bak denne såkalte fasaden?

 

 

 Tror vi på alvor at mennesker rundt oss lever det perfekte dobbeltliv? I det livet de viser utad er de er rene, pene og dannede. Det er ikke rot framfor inngangsdøren, ikke vissen høstlyng i potter i februar eller rester av sommerblomster i november! Søppeldunken buler aldri over og det står ikke hageredskaper ute. Vinduene er selvsagt nyvasket!

 

 

Inne derimot, bak de nyvaskede vinduene, bak fortrukne gardiner, der leves det andre, det virkelige livet i rot og skitt og dritt og jeg vet ikke hva! Hvorfor tror vi at det er slik? Eller ønsker vi bare å tro det for å føle oss bedre selv?

 

Gir Big Brother, Se og hør og naboens umalte stakittgjerde oss en bedre dag? Sånn rent bortsett fra at det er vårt stakittgjerde, og at det gjerdet mangler mer enn maling, mener jeg!


Nå burde jeg jo ha tømt alle klærne i garderoben utover gulvet, slengt noen melkekartonger i vasken eller tatt nærbilde av hybelkaninene her i heimen, sånn bare for å bevise hvem jeg egentlig er bak fasaden!

 

 

Så kan jeg krydre med litt bilder av en overfylt søppeldunk, vissen lyng og uvaskede vinduer! Eller hva med mitt spennende kjøleskap? Mannen er offshore og kjøleskapet bærer preg av at jeg både har glemt å kaste og ikke har giddet å kjøpe!

Ikke er jeg matblogger, og ikke har jeg tenkt å slippe Helstrøm inn bak kjøleskapdøren og avdekke mitt uperfekte liv bak fasaden! Fasaden! Kjøleskapsdøren er i det minste himmelblå og fin!

 

Bildene jeg deler her er for øvrig ment til inspirasjon,  for som sagt lar jeg meg inspirere av vakre bilder, og det håper jeg du og gjør! Bildene er fra Dr. Lykke, Boligpartner, Fargerike og Botique Hotel, Istanbul. Du finner disse bildene og mange flere om du søker på “Herskapelig”! La deg inspirere, og ha en strålende kveld!  Vi blogges!

8 kommentarer
    1. Mange flotte bilder her. Finnes det et perfekt uperfekt menneske? Hvis det optimale er å ikke være perfekt selv om mange strever etter å være perfekt?
      Nei du, Helstrøm, sinnasnekkeren eller de som endrer rom på no time, de ønsker jeg ikke på besøk selv om jeg er romslig når det gjelder gjester.
      Tror jeg ikke ville blitt så inspirert om Boligdrøm skulle ha 100 sider med rotete rom. Jeg er kanskje under normalen opptatt av interiør, men dog alt har sine grenser. . .

    2. Hehe! Nei, vi er herlig uperfekte alle sammen, og det er perfekt nok! Nei, ingen av de TV-personlighetene er velkommen hit, selv om takhøyden er stor! Sinnasnekkern drømte jeg at jeg hadde på besøk en gang! 🙂 Og rote kan jeg så det holder, men jeg er flink til å rydde opp etter meg, rett og slett fordi rot er en av de ting som stresser meg! Ha en herlig kveld! tepausen.blogg.no:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg