Hvem tar du med deg til sengs?

Heisann! Da var det plutselig blitt både kveld og natt! Snart klart for loppekassa for både to- og firbeinte!


 

Apropos loppekasse……Er det ikke rart, du at når en lege har sagt ett eller annet, da blir det plutselig sant! Her er det en lege som har sagt at man trygt kan ta med bikkja til sengs, og siden han er lege, så fikk man et alibi for å gjøre nettopp det. Kysse bikkja kan man og gjøre om man skulle ha et stort behov for å gjøre nettopp det!

Før jeg kommer med noen innrømmelser angående hvem som får bli med til sengs, så må jeg innrømme at jeg ikke mener at noe blir sant  fordi om en lege sier det. Beklager! I min nærmeste familie har jeg to sykepleiere og to leger, kloke og fornuftige mennesker alle sammen, men jeg har aldri spurt dem til råds om hvorvidt jeg skal la hunden ligge i sengen!

 


 

Selv er jeg pedagog, men hva jeg mener om barneoppdragelse blir ikke nødvendigvis sant av den grunn! Mine barn er voksne, og det har blitt folk av dem, bra folk, men det er ikke noe bevis på at mine pedagogiske ideer holder mål. Ei heller det faktum at jeg stadig treffer kjekke, oppegående voksne som jeg har vært kontaktlærer for den gang de knekte lesekoden!

 


 

Vi vil vel alle innrømme at vi stoler mer på en kokk som uttaler seg om kosthold enn vi hører på mannen i gata. Derfor har fagpersoner et stort ansvar når de uttaler seg i kraft av faget sitt i det offentlige rom!

 

 

Men over til å ha dyr i sengen, og klar for en betroelse. Legen i artikkelen sier ingenting om å ha katter i sengen, og kanskje er det direkte helseskadelig å ha katten i sengen? Hvem vet? Det faktum at jeg har hatt katt i sengen mesteparten av livet beviser verken at det er sunt eller at det er farlig! Barna mine har og fått lov å ha katt i sengen, og som nevnt, det har blitt bra folk av dem. Men det er fremdeles ikke noe bevis verken for det ene eller det andre!  Og hva med å kysse katta? Vel, jeg har vokst opp på landet og har ikke noe behov for å kysse verken hunder eller katter.

 

 

Jeg har ikke hunden i sengen.  For det første innbiller jeg meg at hunden er skitnere og har flere bakterier enn katten noe jeg selvsagt ikke har noe belegg for å mene, men det viktigste er at hun er fem ganger så stor som kattene og at hun ligger urolig og tar hele dyna! Hun har faktisk ikke adgang til andre etasje, der soverommene er, engang. Men ingen regel  uten unntak,på hytten er det lov! 

 

 

Ha en riktig god natt, med eller uten firbeinte i sengen!

 #hund #katt #bakterier #fagfolk #lege #pedagog #isengen #livetpånorgesbestevestkant #hannetovesblogg

26 kommentarer
    1. Ha ha ja vett du ka. Synes jeg seg Stella i senga di og du ligger ytterst på vippepunktet…. eller at kattene og hunden sloss om liggeplassen så hvor skal dere da sove . For slik hadde det vært hos oss dersom hunden skulle ha vært i senga hos oss. Jeg tenker at dyr kan ha med seg bakterier men tenker også på de kosedyrene og kostekluter/tepper til barna, hvor ofte blir de vasket? Jeg husker en liten bekymret jente da hun oppdaget at Ole Brum var i vaskemaskinen….
      Tror hver enkelt finner ut hva som passer i deres “familiekultur” når det gjelder dyr her eller der.

    2. Haha! Hun prøver seg i blant når vi har overnattingsgjester. Ellers er jeg ikke så redd bakterier, men hun er for stor! Som regel er det Mainecoonen, Tara, som ligger på puten, men det hender en av de andre kommer og, De er mer beskjedne og ligger i fotenden! Ha en fin dag videre! tepausen.blogg.no:

    3. Et veldig interessant blogginnlegg dette her, det fikk meg liksom til å tenke. Selv er jeg også vokst opp på landet, kanskje det har noe å si når man gjør seg opp en mening om slike tema. Jeg har ikke noe problem med dyr i senga, men jeg skjønner hvorfor folk kan ha det også da.
      Kanskje det passer å si “alt med måte”, her også? Jeg føler det passer til så og si alt. Alt med måte. Morsomt tema! 🙂
      Ha en fin uke videre da! 🙂

    4. Hei! Ja, jeg skjønner godt folk som ikke vil ha dyr i sengen! Det er nok mer normalt å ikke ha dem der enn at de får ligge der! Enig med deg, alt med måte, så får man selv bestemme hvor mye dyrehår man vil sove i! Ha en herlig dag videre! Sukhi:

    5. Hehe, Jeg har alle tre hundene med i sengen, og mannen min med. Men nå er alle hundene mindre enn katter. Og de har sine faste plasser. Den minste som er under to kilo, sover alltid på armen min. 🙂 Herlig innlegg. 🙂

    6. Ser ingenting galt i å sove sammen med dyrene sine. 😊 Hos meg kan kattene mine sove så ofte de vil med meg, og jeg synes det er bare koselig. 😁

    7. Jeg tenker at man skal ikke bry seg så mye med hva andre mener, og heller gjøre det som en selv føler er riktig.
      Om katten ligger på sofa eller i senga, det går vel nesten ut på det samme. Det sa jeg i alle fall til meg selv da jeg etter 9 år tok katta i senga for første gang 😉
      Ha en fin dag!

    8. Jeg ville aldri spurt en kokk om kosthold. De fleste kokker jeg vet av er runde over magen og er bare opptatt av smaken og ikke inntaket. Anyway, den jeg kysser mest er hunden min. Det kan noen ganger se ut som han er typen min haha. Dessuten, er det ikke sånn at hunder er renere i munnen enn mennesker?

    9. Jeg tar nok ikke med meg kattene i senga, for de finner veien dit selv… Ikke før har jeg slukket lyset kjenner jeg først en bevegelse nede ved bena mine, og like etter kommer det en bevegelse til. Like etter kjenner jeg at de legger seg inntil meg å maler så hypnotiserende at jeg sovner omtrent med en gang :o)) Det er jo en positiv ting, selv om ikke kattehårene er det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg