Dit pepperen gror

Hei, på en fin lørdagskveld! Håper dagen din har vært fin! Selv fikk jeg meg en aldri så liten, men veldig koselig handletur sammen med min datter. Vi var innom en butikk jeg bare sjelden har besøkt, Søstrene Grene.

 


Hver gang jeg besøker denne butikken lurer jeg på hvorfor jeg ikke stikke innom oftere. Der er jo så mye fint! Prisene er fine de og. Med det mener jeg at det faktisk er veldig billig der! -Og i dag fant jeg noen småting jeg har vært på utkikk etter. -Jeg visste det bare ikke! Slik er det jo ganske ofte, ikke sant?

Men over til pepper, og for den del annet krydder. Det er blitt meg fortalt at pepperen gror i Tyrkia. Det kan godt være at det vokser pepper andre steder og, men Tyrkia var liksom vårt ferieland i mange år. Mer enn en gang har jeg dratt med meg herlig og eksotisk krydder hjem fra sol og varme! Tenk om man hadde kunnet ta med seg de nydelige tomatene og all annen fantastisk frukt og grønt også!

Så kan man sitte en vinterdag i Norge og drømme seg helt vekk til duften av eksotisk krydder! Forrige gang jeg var i Tyrkia ble det også med krydder hjem! Ganske ofte har jeg slått eksotisk krydder over i vanlige krydderglass. Du vet slike fra Rema 1000. Denne gang ble ikke det gjort for krydderskuffen var full! Derfor ble krydderet bare liggende i en skuff på vent!

I dag fant jeg de søteste små glasskrukker med lokk, helt perfekte til eksotisk krydder!

I tillegg hadde de små tre “øser” som passet perfekt til. Det beste var kanskje prisen. 14 kr for glasset og 4 for øsen!

Jeg klistret merkelappene fra de små krydder-posene på toppen av lokket, slik at vi kan se hvilket krydder det er.


Til øsene knyttet jeg en løkke av husholdningshyssing, slik at de  kan henges opp på krydderglasset og ikke kommer på ville veier! Når krydderet skal brukes, kan øsene lett hektes av!

Nå har krydderet fått plass i kassehyllen på kjøkkenet, og når jeg tenker meg om har plassen bare stått ledig å ventet på disse søte små glassene!


Ha en herlig kveld videre! Vi blogges!

#pepper #pepperengror #Tyrkia #krydder #søstrenegrene #krydderglass #treøse #livetpånorgesbestevestkant #kjøkken #kjøkkentips #inspirasjon #diy #interiør #interiørblogg #kjøkkenliv

4 kommentarer
    1. Ja, helt topp! Mitt første møte med den butikken var i Danmark for mange herrens år siden! Men etter at den kom til Bryne, glemmer jeg den! Det er noe med det vi har rett rundt dørene, vet du! Ha en flott søndag! tepausen.blogg.no:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg