Go pink!

 Hei! Er du klar for rosa? Rosa er årets farge hos Fargerike, og selv er jeg helt klar for inspirasjon i rosa!  

Nei, jeg kommer ikke til å male veggene rosa! “Been there, done that“, for å si det slik!


 

På slutten av 80-tallet hadde vi knall rosa gjestetoalett! Rosa detaljer, derimot, er intet mindre enn lekkert. Det er vel ikke mange farger som kan få fram vår og sommerfølelsen som rosa!

 


 

For oss som var unge på det glade 80-tallet, pastellenes tidsalder, er gjensynet med rosa som gjensyn med en gammel venn!

 Rosa finnes i så utrolig mange nyanser, og på interiørfronten liker jeg best den nydelige støvete og myke rosa-fargen . Akkurat som de andre støvete pastellene, er dette en farge som er lett å leve med. Den lar seg godt kombinere med natur, hvitt, grått og sølv bare for å nevne noen.


Kombinerer man flere slike sarte, delikate pasteller med hverandre, blir inntrykket freshere, men fremdeles ikke påtrengende og bråkete! Holder man seg til detaljer, kan det være fint å bruke flere rosa-farger sammen.


 

I de rette omgivelser er det kult med en sprekere rosa også, men for min del tror jeg at jeg sparer den fargen til klesveien!

Rosa klær har jeg mange av, i alle nyanser fra den sarteste til sjokkrosa. For når sant skal sies, har jeg aldri helt ferdig med denne fargen!

 
 

Lys, blomster og puter er vel verdens enkleste måte å endre interiøret på! Ikke trenger det koste mange kronene heller.


 

Vil man ha en billig makeover, er IKEA en grei plass! Duftlysene deres har jeg skrevet om før.

 LUGGA Duftlys i glass IKEA Skaper en behagelig stemning med et varmt lys og duften av blomstrende romantikk.

Dessuten selger de putetrekk, som man kan fylle selv, noe som er mye greiere når det kommer til lagring enn hele svære puter!

Denne rosa-rutete puten  fra IKEA, som jeg også har i grått, synes jeg sprer sommerstemning! Den helt rosa puten er også fra IKEA!

 

Til slutt en liten kuriositet, skinnjakken fra 1985, som jeg brukte halve månedslønnen min på den gang jeg var butikkmedarbeider i klesbutikk.


 

Jeg mente den var så klassisk med sin smoking-fasong og store skulderputer! Den er vel mildt sagt litt krøllete, men ellers like cerise som den var da jeg spradet ut av butikken med den!


 

Men en ting fikk jeg rett i, jeg kom til å ha den i mange år! Men grunnen er vel en annen enn jeg så for meg den gang. Jeg har rett og slett ikke hatt hjerte til å kvitte meg med den! Den var rett og slett for dyr! Ikke var det siste gang jeg kjøpte rosa skinnjakke heller. Denne er av litt nyere dato!


 

 Ha en super kveld! Vi blogges!

20 kommentarer

Siste innlegg