Nå vil vi ha kos!

Hei! Har du hatt en fin dag? Kanskje jeg heller skulle si en KOSELIG dag!

Når vi hører ord som kos eller koselig, tenker de fleste av oss på avslappet stemning sammen med mennesker som betyr noe for oss, gjerne i uformelle omgivelser som på hytten.  Videre ser jeg for meg fyr på peisen , stearinlys og kanskje et deilig pledd når det blir snakk om kos!

Jeg tror nordmenn er verdensmestere i å pusse opp hjemmene sine, og noe av det koseligste man kan si til noen når man kommer på besøk i et nyoppusset hjem, er nettopp ”Å, så koselig dere har fått det!”

Nå vil vi ha det koselig igjen, sier ekspertene! Men har vi ikke alltid villet det her i kalde nord? Selv blant de mest trofaste minimalister og i kontorlandskap brukes det interiørdetaljer som grønne planter og lys for å få det mer koselig, og det er utrolig hva slike detaljer gjør!

Midt i hverdagen, midt i livet, midt i stress og mas, må det ikke i blant være lov å stenge verden ute og kose seg? Det som er sikkert er at en vil ha det koseligere hjemme og inne når verden utenfor stuedøren er utrygg og turbulent!

Alle nordmenn vet hva det betyr å ha det koselig, og vi kan få det koselig ved hjelp av enkle hjelpe- midler! Mitt beste tips for å få det koselig er å blande gammelt og nytt, Ved å bruke gamle møbler og antikviteter i innredningen, får en et unikt  og personlig interiør.

Gamle brukssgjenstander, og værbitt tre har et uhøytidelig uttrykk, og tilfører interiøret varme!

 Selv foretrekker jeg at gamle møbler viser at de har levd et liv. Det myker opp interiøret og gir et landlig og rustikt utrykk, som jeg er veldig svak for.


 

Lune tekstiler, puter, tepper og pledd forsterker dette inntrykket. Selv liker jeg godt beige, grått og  lyse  jordfarger på slike detaljer, men jeg ser at mørkere farger i enda sterkere grad kan være med å gjøre det koselig!

 

 

Man får ikke et koselig hjem uten å bruke blomster og planter. Det er virkelig med på å skape et levende hjem. Pass bare på at du bruker nok av slike levende elementer!

 

 

Stearinlysene kommer vi ikke utenom, i dag heller! Say no more!

Ha en koselig kveld, da! Vi blogges!

9 kommentarer

Siste innlegg