Lopper og sild på en lørdag!

Hei! Håper du har en flott lørdag! Her er det glimt av sol, men ellers ikke noe deilig ute! Den perfekte dag for LOPPEMARKED med andre ord!

Ja, det er vel ikke noen bombe at jeg elsker loppemarked! Gjenbruk er kjekt uansett, men loppis er aller best! Å gå på loppemarked er nesten som en skattejakt, og det som er så gøy er at  man ikke vet ikke på forhånd hva som kan dukke opp! -Og denne søte vesle krukken ble med hjem! Jeg synes den var så koselig. Svigermor hadde lik, men på hennest stod det smør.

 Jeg  skal ikke skryte på meg at vi er noen silde-elskere verken jeg eller mannen, men det går vel an å ha noe annet enn sild i krukken! Bakstebollen som skimtes i bakgrunnen, er fra svigermor, og jeg synes den er veldig koselig, akkurat passe størelse er den og! Rart å tenke på at slike bakstemoller blant annet  ble brukt til å sette brøddeig i tidligere  tider!

Jeg liker at kjøkkenet har en landlig og uformell stemning, og gamle kjøkkenredskaper er med på å skape nettopp en slik stemning. -Og jeg elsker at vi har fått et kjøkken med masse benkeplass!


Da ønsker jeg deg en super lørdag videre, så blogges vi snart!
 

 

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. En sånn skål skulle jeg vel hatt til min mann som elsker sursild. Det er ikke noe videre pent å ha plastboser med grelle brokstaver på bordet. Tror den sildekrukken din kanskjke har vært vitene til mange gode samtaler og måltider. Var det på Klepp du fant den?

    2. Eg har nesten make til loppefunnet, den brukar eg til bl. a. å smelte smør i mikroen. Loket gjer at det ikkje blir tilgrisa i omnen. Den andre skåla du viser, eg har nesten maken til den og. Den blir brukt til å ha egg i, ståande på kjøkenbenken. Det ser skikkeleg landleg ut og dessutan er egga best når dei har romtemperatur.

    3. Hei! Så lurt det med eggene! Vi har jo villahøns og egne egg, så her er det bare å få den frem i lyset! Har pleid å ha epler eller tomater i den, jeg. Ha en fin lørdag videre! Oldemorbloggen:

    4. Hei, nei, den ble funnet på Sola, du! Etterpå fant jeg en skatt til på gjenbrukten på Klepp og en “Barne-slagbenk” på Klepp. Den skal males til Nille 🙂 Så i dag har loppe-genet fått utløp! Ha en fin kveld! tepausen.blogg.no:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg