Ja takk, begge deler!

Hei! Liker du å stryke tøy? Jeg for min del kan si med hånden på hjertet at jeg ikke kan fordra det! Derfor sier jeg hipp hurra for strykefritt eller for at det er lov å ha en småkrøllete linduk på bordet!

Slik var det jammen ikke før i verden, da det var om å gjøre at damask-duken var nystrøken før krystall og sølvtøy skulle på plass på bordet!

I dag kan vi mimre, mimre om de gode gamle dager! Om de var så gode, det får vi aldri vite, og vi ville nok ikke byttet våre tekniske hjelpemiddel mot å vaske klær i bekken, selv om tiden fløt langsommere dengang!

Men viss de nystrøkne damaskdukene med tilbehør  skulle få sin renesanse, så har jeg både sølv og krystall, men først og fremst  rulle i kjelleren!  -Og rullen er et kapittel for seg, skal jeg si deg, et digert tungt beist, som bare står til pynt. Den ble i sin tid kjøpt på finn, og alle de unge og lovende, som på den tid bodde hjemme var med på å løfte monsteret ned i kjelleren, der den lever sin pensjonist tilværelse bare til pynt.  

 


 

Og der i kjelleren blir den nok stående, for jeg tviler på om noen gidder være med å slepe den opp trappene!


 

Ha en fin lørdagskveld videre! Vi blogges!

4 kommentarer
    1. Faktisk så kan det av og til være kjekt å stryke tøy, det hender. Men det spørs jo hva det er også. Det er en glede ved å se noe krøllete bli fint og glatt, legge det på bordet og nyte synet…
      Men å måtte stryke er en annen ting..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg