Det må være lov å være litt lat i blant, eller?


 

Hei! Er det ikke deilig med søndager da tiden går litt langsommere, og man kan nyte en kaffekopp mens dagen ligger ubrukt framfor en! Nå merker man for alvor at våren er på vei på denne kanten av landet! Herlig! Men så plutselig kommer det en hagl-byge eller litt snø, og dammen blir visst ikke isfri med det første. Men slik er det gjerne på denne tiden av året, vårlig og deilig en dag, vinter den neste!

 Selv har jeg benyttet dagen til å bake brød. Jeg liker å lage gjærbakst av ulike slag, men skal absolutt ikke skryte på meg å være noen stor kakebaker.

 

I mange år da barna bodde hjemme, var foccasia-brød en slager, og jeg synes fremdele det er veldig grei å slenge noen poser av dette lettvindte langpanne-brødet i frysa. Knekkebrød er og kjekt å lage, og det er bare fantasien som setter grenser.  (Bilde fra Tine.no)

Oppskrift på Hjemmelaget knekkebrød

Hvorvidt hjemmelaget brød er sunnere enn buttikk-brød, skal jeg ikke gå inn i noen diskusjon om. Men det er mye bedre, og så kan man velge selv hvor grovt brød man vil lage.

Jeg må forresten innrømme at mange av de ferdige brødpakkene jeg har prøvd, er veldig gode. I dag ble det solsikkebrød fra pakke, med litt ekstra solsikker. Kjempegodt!


 

En pakke holder til to brød! I brødbakemaskinen bruker jeg 1/2 pakke. -Og med bare to voksne i husholdningen, er det denne latmannsløsningen jeg ramler tilbake på! Men brødet blir like godt, så da må det vel være lov å være litt lat i blant?


Har du forresten sett noe så nydelig som denne bakerovnen? Jeg så den på et bakeri  i en litenlandsby utenfor Budapest! Om den var i daglig bruk vites ikke, men nydelig er det vel ingen tvil om at den er!

Ha en fortsatt nydelig søndag!

#solsikkebrød #hjemmebaktbrød #grovbrød #gjærbakst #norgesbestevestekant #søndag

16 kommentarer

Siste innlegg