Med sauen til fjels

Hei! Har du hatt en fin dag? Her blir det litt mobil-blogging fra hytten i dag! Sauen over -eller væren- har du sikkert sett mange ganger før! Så også jeg. Selv om det er mange som har den synes jeg den er fin. Så da Kremmerhuset hadde salg, ble det vær på fruen! Men herlighet, jeg fikk sjokk da den skulle hentes! Så svær! Væren var tiltenkt en vegg på hytten. Her har vi jo sauer utenfor på trappen halve året, så det passer perfekt! Den gikk inn i bilen med et nødskrik. Hvor fornøyd Stella var vites ikke! Hun er jo vant til panoramautsikt gjennom glasstaket, og nå ble sikten hindret av et digert bilde!

Ja, vi -mannen- måtte spa oss inn i dag også! Det er mye snø her om vinteren!

Stearinlys er like obligatorisk som fyr på peisen når vi er på hytten.

Første året hadde vi ikke strøm her. I dag er lysene kun for kos!

Julegave fra datter og svigersønn for noen år siden. Jeg kiker så godt dette hjertet, så det må jeg alltid tenne lys i .

Stolen er gammel og håndlaget. Den oprinnelige puten var stoppet med høy eller halm, men ble skiftet av hensyn til innemiljøet. Trekk av jute. (Sekk fra Felleskjøpet)

Stilen her på hytten er røffere og mørkere enn hjemme. Her går det mye i industriell grå. Fargen er og blandet med hvitt eller svart alt ettersom. Bollen kjøpte jeg i Riga samme helg som vi la inn bud på hytten. Kniver med dyremotiv.

Det er hyggelig med blomster og planter, men her må vi holde oss til kunstig! Den vesle kurven fikk jeg i barselgave med løkblomster i 1995

Væren kom på veggen, ja! Var det noen som tvilte på det? Og han passet ganske så bra der og vil jeg påstå! Dette må vel være selveste hyttesjefen?

Hytteliv er herlig, ingen tvil om det! -Og værmeldingen for i morgen lover SOL! Ha en herlig kveld! Vi bloggea!

#sau, #sheep, #cabin, #hytte, #fjell #mountain, #norgesbestevestkant

8 kommentarer

Siste innlegg