Slik får du rosebuketten til å vare lenge

Heisann! Håper du har hatt en herlig helg! Her på vestlandet har værgudene virkelig vært på vår side, og vi har hatt en herlig helg på hytten! Deilig å kjenne vårsolen varme!

Tusen takk for alle kommentarer på mitt innlegg om hvordan få tulipanene til å vare lenge! Det er jo hyggelig når snittbblomstene kan holde seg fine en stund!

(Bilder fra Mester Grønn

Jeg fikk og noen spørsmål om roser. Ja, det er vel ingen hemmelighet at jeg elsker roser!

I hverdagen går jeg ofte for kunstige, for jeg synes det er koselig med roser over alt i huset. Men når helgen kommer, er det fantastisk med en ekte bukett eller to, og da er det kjekt å ta vare på den.

 

 

Roser er vel den aller mest populære avskårne blomst, for roser symboliserer så mye, alt fra den største glede til sorg!

Det finnes vel ikke den farge man ikke kan få roser i. Selv liker jeg best hvite og svakt rosa. Men de dypt røde er jo fantastiske, da. Det finnes vel ingen anledning der det ikke passer med roser!

 

Jeg for min del er inponert over rosene fra Coop. De er billige, og min erfaring er at de varer lenge, ofte lenger enn dyrere roser.

Selv skråsnitter jeg rosene med et ca 2 cm snitt, slik at de lett kan ta opp vann! Bare den kvasseste kniven i skuffen er god nok! Her holder det altså ikke med saksen eller en halvsløy kniv. Bruk en ren vase, fjern de nederste bladene på stilken og tilsett rosenæring. Dersom rosebukettee står kaldt om natten, varer de lenger.

 

 

Ha en herlig søndag videre! Vi blogges!

#roser #interiørblogg #norgesbestevestkant

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg