Hva med å rive i et glass?

Hei! Håper du har hatt en fin start på uken!
I dag fant jeg en kjempefin nettside som jeg har lyst å dele med dere, Kreative ideer til gjenbruk! Her er det alle slags spenstige tips både til DIY-prosjekt og til gjenbruk!

Budskapet er at man skal tenke seg om to ganger før man kaster noe. kanskje kan “søppelet” bli til noe kreativt. Blant annet finner du oppskrift på disse eventyrlige lyktene! -Og at de skal prøves ut, ja, det er helt sikkert!

Selv merker jeg at jeg blir mer og mer fan av gjenbruk og redesign!  Ja, jeg har vel alltid hatt stor sans for  antikk, bruktfunn og lopper, men nå tror jeg det er et tegn i tiden. Folk ønsker et personlig interiør som ingen har helt likt. Jeg tror folk begynner å bli skikkelig lei av masseproduserte ting. Noe annet som kan være skikkelig stilig er når bruksgjenstander blir brukt på andre og uventede måter!

Hva med å rive i et glass? Denne må jo være prikken over i-en i en litt røffere bar eller til utendørs sommerfest!


 

Eller denne originale bruken av et råkostjern! Jeg må innrømme at råkostjernet får frem nostalgien i meg. I alle år gjennom barndommen og ungdomstiden, hang det husnøkkel i kjelleren, slik at vi kunne komme oss inn viss døren var låst. Men for at ingen skulle putte nøkkelen i lommen, var den festet nettopp til et slikt råkostjern. Her har råkostjernet fått det ærefulle oppdraget å passe på “diamantene”, og i tillegg har det fått en omgang med knallfarge!

Egentlig er hagesykkelen min og eksempel på at ting brukes på en annen måte når jeg tenker meg om! Den fikk jo og en runde med knallfarge før den gjenoppstod som “blomsterpotte”!

Kos deg med gode ideer, og ha en herlig dag videre! Vi blogges!

#gjenbruk #diy #norgesbestevestkant #inspirasjon

17 kommentarer

Siste innlegg