Slik jukser du våren på plass!

Hei!  Akkurat nå synes jeg moder natur byr på mye rart vær. Den ene dagen er det snø, sludd og vind. Den neste dagen er det skikkelig vårlig og deilig! Men det er vel dette som er våren og dette som er mars!


 

Jeg for min del blir ganske lei av snø og slaps på denne tiden, og jeg drømmer egentlig om å parkere støvlettene i kjellerboden. Når det er gjort kunne jeg hoppet direkte i sandalene. Men vi må nok vente litt, tenker jeg! Da er det greit å korte ned vente-tiden ved å plante litt i krukker og kar. Påskeliljer er jo like koselige inne som ute. De formelig lyser opp der de står!

Så lenge det er fare for frost, holder jeg meg unna utendørs planting. Inne, derimot, kan man slå seg løs med de lekreste løker ogvårblomster! Foreløpig har jeg ikke kommet dit heller. Jeg nøyer meg med å hente litt herlig inspirasjon fra glansede magasiner, og det kan være ganske koselig det og! For meg som elsker gamle kasser, var dette en god ide! Like fint inne som ute! 

Ellers får jeg en liten tjuvstart på våren om to uker. Da går turen til California. Nei, det er ikke sommer der heller, men ikke norsk vinter heller! Så derfor drøyer jeg plantingen til etter hjemkomst. Men da skal det også plantes! Det lover jeg! “Blomsterpotten” under er forresten skikkelig tøff! Den er laget av kaffe-filter og betong! Dette må prøves!

 

Men inn til videre, kos deg med disse vakre bildene, som jeg har lånt fra Country Homes & Interiors, for litt vårlig inspirasjon! Ha en fin kveld!

#blomster #løker #inspirasjon #norgesbestevestkant #juksevåren

4 kommentarer

Siste innlegg