Litt romantikk i hverdagen, takk!

Heisann! Er det ikke utrolig hvordan blomster kan forandre hele uttrykket i et rom? Selv elsker jeg roser, og har alltid roser i huset, og roser kan egentlig ha mange uttrykk, fra det strengt formelle til det romantiske. Setter man roser i gamle krukker og kar, blir intrykket både romantisk og uformelt, noe som er kjempekoselig til hverdags.

Det er lekkert å blande roser med andre blomster også. I dag har jeg latt meg inspirere av to bilder fra Romantic Homes. Det er ikke vanskelig å få sommerfølelsen på plass av disse bildene!

På bildet under er villroser og sommerblomster brukt sammen til utendørs bryllupsfeiring en sommerkveld. Det er så herlig romantisk med slike buketter, både til hverdags og til sommer-fest! Nå er det ikke sommer på en stund ennå, da! Men hvem har sagt at det er forbudt å drømme og legge planer? Roser er dessuten fine hele året, de, og det er bare fantasien som setter grenser for buketteme.

Selv liker jeg godt å bruke gamle mugger og andre bruksgjenstander til å ha blomster i. Det gjelder både buketter og planter som vokser og gror. Gamle Norgesglass er også lekre som “blomstervaser”.

  Eller hva med et melkespann som “vase”?  Melkespannet krever jo litt større blomster. Vri-hassel og andre grener egner seg også godt i slike store “vaser”. Om sommerbryllupet kan du forresten lese mer her.

Ha en nydelig kveld! Vi blogges!

 

10 kommentarer
    1. Blomster har utrolig mye å si. Dessuten hvem blir vel ikke glad for å få blomster <3
      Det er virkelig flott pyntet melkespann du har bilde av

    2. åh ja, roser er flotte. bestemoren min hadde masse flotte blomster hjemme da hun levde og det luktet alltid så godt om sommeren. det er så fint med litt pynt. her går det dessverre mest i plast, mne mye fine buketter der også. vanskelig for meg å holde på å vanne osv. men mange flotte bilder, igjen. du har så flotte innlegg med masse bilder. det liker jeg veldig godt ved en blogg. 🙂

    3. Tusen takk for superhyggelig kommentar! Det er mye fint i kunstig, det er jeg helt enig med deg i. Og i en travel hverdag rekker man ikke alltid å være gartner på si! Ha en herlig onsdag! Ruth Borgersen:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg