Snart påske

Hei! På denne tiden av året, sånn midt mellom vinter og vår, er det ikke så lett å finne inspirasjon. Julepynten er for lengst gått i kjellerboden, men ute er det frost annen hver dag, altså for tidlig å plante noe ennå!

 

Jammen godt vi har påske, og det er så mye herlig vi kan pynte med til påske. I dag har jeg hentet litt påske inspirasjon på nettet! Selv liker jeg veldig godt å pynte med naturmaterialer til påske. Det var sikkert ingen bombe! Jeg synes påsken kan bli alt for knallgul og glorete med bare ferdigkjøpt pynt. Bildet over og under er fra den danske siden Colourbox

Mens man kan pynte til jul litt over tid, har de fleste påskepynten en mye kortere periode, så det er egentlig bare å hive seg rundt og gi gass? Panduro har mange gode ideer til påskepynt man kan lage selv, og disse synes jeg var kjempesøte!

Mesteparten av påskepynten vår bor på hytten. Kanskje pynter jeg litt til påske før vi reiser hjem derfra på søndag?  Så kan det bli litt påskestemning på dem som skal være der. Til påske er det koselig å legge litt ekstra innsats i bordekningen, og dette bordet fra Panduro falt jeg helt fro!

 

Selv skal jeg til California i begynnelsen på påsken. Jeg skal fortelle mer om den turen siden. Mannen er offshore hele påsken, så det blir ikke hyttepåske på oss i år, men jeg skal nok pynte litt hjemme når jeg er tilbake fra California. Er det ikke lekkert å kombinere det gule med andre farger, som blått eller lilla? Bilde fra Mester Grønn

 

 

Men inn til videre lar jeg meg inspirere av disse bildene! Ha en herlig dag! Vi blogges!

#påske #eastern #inspirasjon #påskeinspirasjon #paaske #norgesbestevestkant

10 kommentarer
    1. Jeg har ikke pyntet til påske på mange år, bortsett fra med den pynten ungene har kommet hjem med fra skolen 🙂 Men påsken er for kort til at jeg har orket å styre så veldig, og så har vi jo oftest også hatt en tur på hytta, og der har de som regel pyntet.
      Men i år har jeg planer om litt pynt. Så får se om jeg kommer frem til esken med påskepynt, som står lagret så langt inn i et kott at jeg ikke engang husker hvordan den så ut 😉
      Jeg synes lilla er fint å kombinere med gul til påske. Og spesielt kjekt siden jeg har en del lilla detaljer i stuen min 🙂
      Blir spennende å høre om California 🙂

    2. Ble så inspirert av det nye hagebladet at jeg måtte handle litt og plante i hagen med hjelp av han på 4 bein….
      Det skulle gå greit å ha planter ute nå fikk jeg beskjed om, bare de sto i ly for blåsten…… her blåser det jo alltid. Så da ble det noe til trappa.
      Ha en flott kveld

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg