Pastell til inspirasjon!

Hei! Håper du har en fin kveld! Selv har jeg ryddet litt i billedarkivet, noe som var på høy tid! Rart det der med bilder i grunnen! Jeg husker jo godt den tiden i “steinalderen” da vi tok bilder som vi måtte levere inn for å få framkalt. Ofte drøyde det litt før bildene ble levert. Dyrt var det og, både å kjøpe film og å lage bilder. Så kom en eller annen smarting på at folk kunne sende filmene inn til fotolabratorier for framkalling. Plutselig fikk vi Foto Knudsen, og sikkert mannge flere. Ofte fulgte det med ny film når du fikk bildene i postkassen sammen med giro noen dager etter.

Så var det bare å gå i gang å knipse nye bilder! Sa jeg knipse? Nei, tenk, vi var gjerrige som bare det på hva vi tok bilder av den gang! Det at bildene var kommet i hus, betydde forresten ikke at det var orden i sakene. Ofte ble konvoluttene her i huset liggende lenge og vel før bildene kom i album til slutt!

Men i dag har jeg altså ryddet i digitale bilder. Det er lettere. Fram kommer noen herlige bilder av vårlig interiør, som jeg bare må dele. Bildene ble tatt i Changhai for snart to år siden. Min søster bodde der med familien i to år, og vi var på besøk! Den rosa krakken over falt jeg pladask for, og den fantest i flere lekre pasteller! Benken under var og i flere farger, og like herlig! Min søster og svoger brakte faktisk med seg en “slektning” av denne benken hjem når de flyttet tilbake til Stavanger!

Kina

Men dette er ikke de eneste vårlige pastellene for i dag. Litt mindre eksotiske er de kanskje, putene på bildene under, men herlighet, så søte!


Får man ikke påskestemning av denne puten, ja, da får man det aldri!

Er dette påskeharen? Ikke vet jeg! De er uansett kjempesøte!

Viss ikke dette er påskeharen, så er vel heller ikke puten forbeholdt påske?  På hytten på fjellet har vi puter med reinsdyr på, men  det er nok hare også rundt dørene, så da hadde det ikke vært feil med en harepus eller to på putene!

Ha en super kveld viere! Vi blogges!

 

 

#pastell #changhai #kina #benk #hare #påskehare

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg